Strategia de marketing a unui festival muzical a devenit virală pe social media și a convins tinerii să doneze sânge

 untold2

Organizatorii festivalului muzical Untold, care va avea loc la Cluj, au generat în aceste zile o mișcare de proporții neașteptate, prin strategia de marketing pe care au aplicat-o: sute de tineri se înghesuie la centrele de transfuzie pentru a dona sânge, iar contul de Facebook este urmărit de peste 102.000 de persoane.

Sloganul folosit este ”Pay with blood” – Plătește cu sânge. Strategia implică acordarea de tichete de acces la una din serile Festivalului pentru cei care donează sânge.

De vineri până duminică, un centru mobil de transfuzie organizat în București a reușit să adune 37 de litri de sânge. Luni și marți, acțiunea s-a mutat la Centrul de Transfuzie Sanguină din Cluj, unde sute de tineri au stat la coadă. În centrele de transfuzii din alte orașe, donatorii au putut beneficia de un formular prin care primesc o reducere la abonamente.

Marți, organizatorii au transmis că Centrul din Cluj a rămas fără spațiu de stocare a sângelui. Un tânăr a relatat că a stat patru ore la coadă, împreună cu alte câteva sute de tineri. Programul Centrului s-a prelungit, iar personalul s-a dovedit a fi insuficient. ”Toți cei care au venit astăzi să doneze și nu vor mai putea, se pot întoarce până vineri și își vor primi biletul dorit. Se preiau datele doritorilor, iar pe baza listei realizate astăzi, vor primi biletul de o zi gratuit în urma donării”, a afirmat marți administatorul contului de Facebook.

untold1

untold4

Din punctul de vedere al comunicării, campania este inedită, pentru că atrage atenția asupra nevoii reale de sânge în România și să mobilizeze donatorii. ”Am vrut să să contribuim activ la creșterea numărului de donatori și, în același timp, să oferim fanilor o metodă unică de a-și plăti biletul la festival”, a declarat Adrian Chereji, director de marketing al Festivalului, într-un comunicat de presă.

Relatări despre campanie au apărut și pe BBC, The Guardian și Associated Press, care au scos în evidență elementele comune mitului Dracula – sânge și Transilvania. Pe afișele campaniei, s-a folositși imaginea vampirului, pentru a întări mesajul.

untoldd

untolddd

untold

Doar 1,7% dintre români donează sânge într-un an, România fiind, astfel, printre ultimele trei țări din Europa după numărul de donatori, potrivit datelor Institutului Național de Transfuzie Sanguină. În 2014, au fost donate aproximativ 429.000 de unități de sânge la nivel național, din care aproape 49.000 în București, în contextul în care aproximativ un milion de bucureșteni ar putea fi donatori de sânge în decursul unui an, conform INTS.

”Nevoia de sânge este foarte mare la nivel de țară și, mai ales, în București. Unitățile colectate în 2014 au fost procesate pentru obținerea a aproximativ 110.000 de produse de sânge care au fost trimise către spitale, în condițiile în care cererea, pe care o asigurăm cu greu cu sprijinul centrelor limitrofe, este de aproximativ 200.000”, spune Dr. Doina Goșa, Directorul Centrului de Transfuzie Sanguină din București.

Campania ”Pay with blood” a fost dezvoltată de Untold Festival în parteneriat cu Institutul Național de Transfuzie Sanguină și cu agenția McCann București.

Untold Festival se va desfășura în perioada 30 iulie-2 august, la Cluj, principalele nume de pe afiș fiind Avicii, Armin van Buuren, David Guetta și Dimitri Vegas&Like Mike și Wu-Tang Clan.

NICIUN COMENTARIU