Somnul te ajută să slăbești

Lipsa somnului determină creierul să genereze senzația de foame

somn

Studii recente realizate pe un grup de persoane supra-ponderale a dovedit că elementul esențial și cea mai simplă metodă de a slăbi este somnul bun în timpul nopții.

În timpul planului de reducere a greutății este esențială respectarea cu strictețe a orelor de somn, cel puțin opt ore în 24 de ore și respectarea programului de culcare și trezire.

Persoanele care dorm mai puțin de șase ore pe noapte și care au ore de culcare dezordonate au tendința de a se îngrășa, potrivit Yahoo News. Deși este vorba de o activitate mai degrabă sedentară, somnul trebuie integrat ca element esențial, în ansamblul de recomandări (adresate persoanelor obeze și supraponderale) care se concentrează de obicei doar pe dieta alimentară și pe activitățile fizice.

Lipsa somnului, o trăsătură a societății moderne, accentuează tendința de obezitate, în virtutea a două mecanisme distincte, precizează un studiu, publicat în Canadian Medical Association Journal. Recent, cercetătorii au observat că lipsa somnului determină creierul să genereze senzația de foame. În plus, lipsa orelor minim necesare de somn, precum și somul dezordonat, alterează sinteza de hormoni implicați în regularizarea apetitului – leptina, grelina și mai ales cortizol – limitând astfel eficiența unui regim alimentar sau determinând acumularea de grăsime.

În ultimii ani, mai multe studii au ilustrat importanța somnului în lupta contra obezității. Unul dintre ele, realizat pe o perioadă de două săptămâni, a demonstrat faptul că pacienții care dorm cinci ore pe noapte pierd, in medie, cu 55% mai puțin din masa de grăsimi acumulate, în comparație cu pacienții care dorm cel puțin opt ore, toată noaptea.

Somnul susține o serie de mecanisme hormonale, care nu au loc decât între anumite momente ale somnului și care combat acumularea de grăsime, reduc apetitul și mai ales nevoia de grăsimi și dulciuri. S-a mai observat că persoanele care dorm sănătos și corect, cel puțin opt ore pe noapte consumă mai puține dulciuri, iar nevoia de dulciuri și de carbohidrați se reduce.

C.A.

NICIUN COMENTARIU