14 C
București
duminică, 28 aprilie 2024 - 10:00
No menu items!

Secretariatul General al Guvernului taie în carne vie! Toate Direcțiile generale dispar, cu toți directorii aferenți. Cum arată noua organigramă

spot_img

SGG desființează toate direcțiile generale înființate în ultimii doi ani de guvernele Cîțu și Orban și se reorganizează conform unor noi atribuții și dispoziții pe care instituția trebuie să le implementeze, așa cum se prevede și în PNRR. Practic, toate posturile de director general vor fi desființate, urmând ca doar unii directori să rămână pe post, iar alții vor deveni șefi de serviciu sau compartiment, în funcție de modificările structurilor lor. Secretariatul General al Guvernului a publicat noua organigramă și proiectul de HG privind noile atribuții, act normativ ce este supus dezbaterii publice 10 zile, adică până la data de 18 octombrie.

Datele oficiale arată că SGG „s-a umflat” în ultimii doi ani cu peste 1.700 de angajați, în condițiile în care la sfârșitul lui 2019, Guvernul PSD lăsa la SGG doar puțin peste 3.000 de angajați. Pe lângă angajările pe bandă, direcțiile simple au fost arondate unor direcții generale, create pentru posturile de director general, cu salarii semnificativ mai mari decât cele ale unui director sau șef de serviciu. Noua organigramă prevede că „numărul maxim de posturi al Secretarului General al Guvernului este de 522, exclusiv demnitarii și cabinetele acestora”.

Conform Notei de fundamentare a proiectului de HG, „se desființează Direcția generală juridic, contencios şi resurse umane, Direcţia generală politici publice, strategii şi control intern managerial și Direcţia generală guvernare deschisă, relaţii publice şi cooperare, precum și posturile de directori generali și directori generali adjuncți.  Art. 518 alin. (5) și art. 519 din Ordonanța de urgenţă a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător”.

Argumentele revenirii la direcții simple și servicii, compartimente, în locul celor trei direcții generale sunt legate de „eficientizarea activității”.

„Activitatea curentă din ultimii doi ani, respectiv perioada funcționării în actuala structură organizatorică, a dovedit că înfiinţarea celor trei direcţii generale nu a răspuns unei cerinţe de îmbunătăţire și eficientizare a activităţii la nivelul Secretariatului General al Guvernului. Dimpotrivă, au fost reunite în cadrul acestor direcții generale structuri din cadrul Secretariatului General al Guvernului cu atribuţii necomplementare, fără a exista o justificare pertinentă a unei astfel de măsuri„, se arată în documentul SGG.

Secretariatul General al Guvernului este persoană juridică de drept public care funcționează în subordinea prim-ministrului și face parte din aparatul de lucru al Guvernului. Practic, SGG asigură derularea operaţiunilor tehnice şi de strategie aferente actelor de guvernare, rezolvarea problemelor organizatorice, juridice, economice şi tehnice ale activităţii Guvernului şi a prim-ministrului, precum şi reprezentarea acestora în faţa instanţelor judecătoreşti. SGG coordonează și implementează reformele și/sau investițiile aflate în aria de responsabilitate a Secretariatului General al Guvernului, prevăzute în cadrul PNRR. De asemenea, conform noii organigrame, va fi înființat Serviciul aderare OCDE, sub directa coordonare a secretarului general.

Marilena Nedelcu