20.9 C
București
joi, 28 martie 2024 - 18:23
No menu items!

Școlile din Anglia „în blocaj”, dacă testarea Covid nu se îmbunătățește (The Guardian)

spot_img

Școlile din Anglia se confruntă cu o toamnă de paralizie din cauza dificultăților în obținerea testelor Covid, au avertizat directorii, educația „încetând” atunci când personalul și studenții sunt obligați să rămână acasă în urma unui caz suspect, scrie The Guardian.

Mii de directori de școli au scris secretarului educației, Gavin Williamson, avertizând despre „închiderea parțială continuă” a școlilor și întreruperea studiilor, din cauza penuriei grave de personal, după doar câteva zile din noul an școlar.

Directorii au declarat pentru The Guardian că, în unele cazuri, personalul nu a putut găsi programări pentru testare timp de mai multe zile sau li s-au oferit teste la locații aflate la mai mult de 100 de mile distanță. Când primesc un test, pot dura câteva zile până când rezultatele vor apărea.

Sindicatele din educație au raportat că au primit apeluri de la cel puțin 400 de membri care suspectau cazuri în școlile lor, după doar o săptămână de redeschidere completă a școlii în Anglia.

„Ieri am avut trei angajați liberi, deoarece cineva din gospodăria lor are simptome. Niciunul dintre ei nu a reușit să facă un test”, a spus săptămâna trecută un director de școală primară din Southampton.

„Unul a primit un test rezervat în Portsmouth, a ajuns acolo pentru a fi respins, deoarece nu mai aveau teste. Este un coșmar.

„Pentru a-mi conduce școala, trebuie să pot testa personalul rapid și să revin la muncă cât mai curând posibil, dacă testul este negativ. Ne vom opri dacă disponibilitatea testelor nu se îmbunătățește rapid.”

Șeful unei școli primare rurale din Sussex a declarat că lipsa testelor „este singura problemă care va deraia redeschiderea și probabil și bugetul nostru”.

„O mare parte din personalul meu este, de asemenea, părinți ai copiilor de vârstă școlară. De îndată ce unul dintre ei are simptome probabile, voi pierde personalul”, a spus el, adăugând că cinci dintre elevii săi au fost absenți cu simptome suspectate de Covid-19 și nu au putut obține teste.

„Costurile crescute de aprovizionare vor fi un Armaghedon bugetar și orice plan de încercare de a obține stabilitate și continuitate pentru o grămadă foarte dornică de copii care se întorc vor fi aproape imposibil de realizat.”

Unui profesor de la o școală din apropiere de Torquay i s-a oferit un test de conducere în Cardiff, unuia din Southampton i s-a oferit un test la 170 de mile distanță, în Telford, iar altuia din Swansea i s-a spus să meargă la aeroportul din Aberdeen. Între timp, două școli secundare din nordul Angliei au fost obligate fiecare să trimită acasă un grup întreg de an, din cauza cazurilor suspectate de Covid.

Merită mai puțin? grupul de lobby, care reprezintă mii de directori din 75 de autorități locale din Anglia, i-a scris lui Williamson avertizând că „amenințarea cu închideri parțiale din cauza lipsei grave de personal este semnificativă ”.

Scrisoarea a continuat: „Mulți elevi, care au pierdut deja prea mult timp de învățare și sunt la doar câteva luni distanță de examenele cruciale de nivel A, GCSE și Sats, lipsesc având profesori specialiști în fața lor”.

Sindicatele didactice au cerut guvernului să aloce mai multe resurse pentru a acorda personalului școlii acces prioritar la teste. Uniunea Națională pentru Educație a solicitat testarea în masă a școlilor și colegiilor din zonele cu niveluri ridicate de transmitere comunitară.

Asociația Națională a Profesorilor Șefi (NAHT) a declarat că a primit mai mult de 200 de apeluri de la membrii care solicită ajutor pentru tratarea cazurilor suspecte, majoritatea celor implicând lipsa accesului la teste.

Asociația conducătorilor de școli și colegii a declarat că a văzut numere similare înainte de sfârșitul săptămânii trecute și a raportat „conversații incomode” între școli și părinți, frustrați de sistemul de testare.

Paul Whiteman, secretarul general al NAHT, a declarat: „Eșecul evident al infrastructurii de testare Covid-19 pune în pericol redeschiderea durabilă a școlilor și înseamnă, de asemenea, că elevii ar putea pierde inutil educația”.

Un purtător de cuvânt al guvernului a spus: „Capacitatea de testare este cea mai ridicată pe care a existat-o ​​vreodată, dar vedem o cerere semnificativă de teste. Este vital ca copiii și personalul școlii să facă un test numai dacă prezintă simptome ale coronavirusului.”

„Dacă se confirmă un caz pozitiv într-o școală, se iau măsuri rapide pentru a cere celor care au fost în contact strâns să se autoizoleze, iar echipele locale de protecție a sănătății din Public Health England continuă să sprijine și să consilieze școlile în această situație.

„Copiii care se auto-izolează vor primi educație la distanță. Vom continua să lucrăm cu școlile pentru a ne asigura că sunt luate toate măsurile adecvate pentru a păstra elevii și personalul în siguranță. ”

Însă Kevin Courtney, secretar general comun al Uniunii Educației Naționale, a declarat că guvernul trebuie să facă mai multe. „Șefii mi-au spus că li se pare extrem de frustrant că și-au făcut școlile„ sigure ”, dar au aflat că a fost anulată de lipsa testelor.”