sâmbătă, 30 mai 2020 - 2:22

Scandalul VW. Care sunt șansele ca românii să primească o mașină nouă

365 de rachete antigrindină, lansate în 6 județe, pentru protejarea culturilor

Un număr de 365 de rachete antigrindină au fost lansate în ultimele şapte zile din punctele de lansare ale Unităţilor de combatere a căderilor...

Orban, despre fotografia virală din Guvern: Am greșit! Dacă e nevoie, plătesc amenda!

Ludovic Orban revine, în exclusivitate pentru MEDIAFAX, cu clarificări în privinţa controversatei fotografii de la Guvern. Premierul a precizat că poza a fost făcută...

Polițistul care a ucis un bărbat de culoare în SUA, arestat. La fel și o echipă CNN

Poliţistul Derek Chauvin din Minneapolis a fost arestat vineri în legătură cu moartea, în această săptămână, a lui George Floyd, un afroamerican al cărui...

Trump anunță închiderea relațiilor SUA cu OMS

Preşedintele SUA Donald Trump a anunţat vineri încetarea relaţiei dintre ţara sa şi Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), pe care a acuzat-o încă de...

Grupul Volkswagen AG explorează mai multe variante de rezolvare a cazurilor în care i-au înșelat pe proprietarii de mașini diesel, prin softul de fraudare a testelor, potrvit agenției Bloomberg.

Opțiunile variază de la o simplă schimbare a software-ului până la schimbarea imediată a autoturismului.

Producătorul din Wolfsburg este sub presiunea termenului limită de 7 octombrie, când trebuie să prezinte soluții în fața autorităților germane pentru cele 11 milioane de autoturisme afectate.

Schimbarea unei mașini care conține software-ul de fraudare cu o mașină nouă este varianta ”extremă” luată în calcul de companie în discuțiile cu reglementatorii de pe piețele unde au fost vândute acestea.

Alte posibilități includ instalarea unor convertori mai mari pentru a înmagazina și neutraliza emisiile nocive.

Estimările de cost variază de la 20 de euro la 10.000 de euro – în cazul extrem.

Soluția va fi diferită probabil în funcție de reglementator, ceea ce înseamnă că planul propus în Germania nu se va aplica automat în alte părți, a afirmat o sursă din interiorul companiei.

Software-ul care este în centrul scandalului a fost instalat pe motoarele de tip EA 189, vândute cu standard Euro 5, pe modele de autoturisme Volkwagen, Audi, Skoda și Seat, între 2009 și 2015.

În România, autoritățile au transmis că au eliberat cărți de identitate pentru 105.000 autovehicule produse de grupul Volkswagen, care sunt dotate cu software-ul care fraudează testele de emisii poluante. Din acestea, 56.000 erau noi la data înmatriculării și 49.000 second-hand.

Ministerul Transporturilor a solicitat reprezentantului din România al Grupului Volkswagen comunicarea listei complete a numerelor de identificare pentru autovehiculele noi. De asemenea, Ministerul va identifica autoturismele second-hand care au aceste dispozitive, prin comparație cu datele primite din Germania. Astfel, toate cele 105.000 de vehicule ar urma să fie rechemate în service pe banii companiei.

Ministrul Mediului Grațiela Gavrilescu a afirmat că statul român se va îndrepta împotriva producătorului sau reprezentantului de drept al Volkswagen în România pentru recuperarea prejudiciului din taxa de mediu.

Alcool și țigări, la Guvern. Ludovic Orban și miniștri, relaxați în Palatul Victoria

O fotografie din Guvernul României a devenit virală, vineri seară, pe rețelele de socializare. În imagine apare premierul Ludovic Orban, alături de vicepremierul Raluca...

Test negativ pentru Orban. Utilajul de fabricat măști cumpărat de Romarm cu 1 milion de euro s-a gripat. VIDEO

Un reportaj-anchetă realizat de reporterii Observator Antena 1 scoate la iveală cum și-a bătut joc o companie de stat strategică de banii alocați pentru...

PSD va depune moțiune de cenzură Guvernului Orban, dacă nu se măresc pensiile

Liderii PSD au decis joi, în cadrul unei ședințe conducerii partidului, să depună o moțiune de cenzură împotriva Guvernului Orban, dacă executivul nu va...

Alexandru Rafila lămurește cum și când va veni valul al doilea de coronavirus

Președintele Societății Române de Microbiologie, Alexandru Rafila, explică în ce condiții și când va urma valul al doilea de epidemie COVID în România. Rafila precizează...

CSM tranșează soarta SIIJ cu voturi la limită

Plenul Consiliului Superior al Magistraturii a avizat, joi, negativ proiectul USR de desfiinţare a Secţiei de Investigare a Infracţiunilor din Justiţie (SIIJ). Procurorii şi judecătorii...