sâmbătă, 24 octombrie 2020 - 6:30

Scandalul cărnii de cal: 1 din 2 români și-a schimbat obiceiurile de consum

Bănicioiu, la un pas de a fi dat de deputați pe mâna procurorilor: „Minciuni. Unii fac denunțuri ca să scape”

Comisia Juridică a Camerei Deputaților a decis că fostul ministru Nicolae Bănicioiu poate fi urmărit penal, la cererea DNA. Deputații juriști au luat această decizie...

Primarul în exercițiu al Brașovului, sub control judiciar pentru șantaj. Victimă indirectă, contracandidatul USR care a câștigat alegerile

Procurorii anticorupție de la Serviciul teritorial Brașov au dispus punerea în mișcare a acțiunii penale și luarea măsurii controlului judiciar pe cauțiune pe o...

Timișoara: Validarea ca primar a germanului Dominic Fritz, blocată de contestații în instanță

Validarea primarului ales al Timişoarei, Dominic Fritz, susţinut de Alianţa USR PLUS, a fost atacată la Tribunalul Timiş de către trei persoane, astfel că...

Klaus Iohannis a retrimis Parlamentului legea privind alegerile. Ce excepții invocă pentru prelungirea mandatelor aleșilor

Preşedintele Klaus Iohannis a retrimis, vineri, Parlamentului Legea privind unele măsuri pentru organizarea alegerilor pentru Senat şi Camera Deputaţilor, ca urmare a încetării mandatului...

Scandalul cărnii de cal: 1 din 2 români și-a schimbat obiceiurile de consum

În urma scandalului cărnii de cal etichetate ca fiind de vită, unul din doi români declară că are mai puțină încredere în originea cărnii cumpărate și că și-a schimbat alegerile legate de consumul de carne, potrivit raportului “Criza cărnii de cal față în față cu consumatorul român”, realizat de compania Rogalski Grigoriu Public Relations.

Peste jumătate dintre români și-au schimbat obiceiurile privind consumul de carne în urma scandalului cărnii de cal, iar 14,26% declară că au cumpărat mai multă carne de pui ambalată, provenită de la producători cunoscuți.

Subiectul cărnii de cal etichetate drept carne de vită este cunoscut de peste 96% din consumatori și a devenit temă pe agenda lor: 9 din 10 consumatori au discutat despre subiect cu cineva din anturajul lor (familie, prieteni, colegi), acest rezultat calificând recentul scandal ca unul dintre cele mai virale subiecte sociale din ultimii 12 ani.

Cifrele crizei

–         Sumar al expunerii în media tradițională: 82 de pagini de ziar tabloid, 25 de ore de emisie TV, 3 ore de emisie radio

–         Lungimea însumată a paginilor de ziar care au fost dedicate scandalului cărnii de cal ar putea acoperi lungimea unei piste de bowling

–         Durata totală a mediatizării TV a scandalului ar putea ocupa 25 de jurnale de știri dedicate, exclusiv, acestui eveniment

–         Durata totală a mediatizării la radio a scandalului ar putea ocupa 18 jurnale de știri principale dedicate, în întregime, acestei crize

–         Sumar al expunerii în media online: 15.000 de apariții, 20.000.000 de vizualizări estimate

–      Aproape 6.000 de știri în presa online au fost dedicate scandalului cărnii de cal, iar 28 dintre acestea au generat peste 1.300 de comentarii în care a fost regăsită expresia “carne de cal

–         S-au făcut aproape 500 de postări pe bloguri românești ale informațiilor vizând scandalul alimentar, care au generat aproape 200 de comentarii în care a fost regăsită expresia “carne de cal”

–         Peste 2.000 de postări pe Facebook, 100 de postări pe forumuri și 43 de filme pe Youtube.

–         Creșterea nivelului de interes pe motorul de căutare Google cu peste 400% în februarie 2013 față de septembrie 2012, când a apărut prima oară tema cărnii de cal comercializate în loc de carne de vită.

Cifre-cheie ale consumatorului

–         26% consumă carne de pui, 21% consumă carne de porc, 20% consumă pește, 12% consumă carne de curcan

–         63% știau despre carnea de cal că este comestibilă, 97% au auzit despre scandalul cărnii de cal

–         78% au auzit prima oară despre scandal de la TV, 14% au auzit de pe Internet, 3% au aflat de la radio, 2% au aflat din presa scrisă, 3% au aflat de la prieteni, familie sau colegi

Scorul viralității subiectului: aproape de maxim

Cercetarea arată că 9 din 10 consumatori au discutat despre acest subiect cu cineva din anturajul lor. Astfel, scorul viralității acestui scandal este de 4,75, în condițiile în care maximul este 5.

44% din consumatori au discutat cu familia despre subiect, 23% au discutat cu prietenii, 22% cu unii colegi, 11% nu au discutat cu nimeni. În plus, peste 40% din respondenți consideră că autoritățile din România au gestionat eficient acest scandal și au intervenit corect pentru restabilirea adevărului. 34% nu au dorit să răspundă, iar aproape 25% spun că autoritățile nu au gestionat eficient situația.

Ponta și Constantin, asociați cu scandalul cărnii de cal

Aproape o treime dintre cei chestionați au putut să asocieze criza cu o figură publică. Cei mai vizibili și memorabili actori publici în timpul acestei crize au fost Victor Ponta (65%), Daniel Constantin (20%), Ambasadorul României la Londra Ion Jinga (10%) și ANPC (5%). Aproape 51% din consumatori au mai puțină încredere în carnea cumpărată.

La cercetarea realizată de platforma IVOX.ro la solicitarea Rogalski Grigoriu Public Relations, au răspuns 4.659 de persoane, cu vârsta de peste 18 ani, în perioada 28 februarie – 4 martie 2013.

Vlad Bârleanu

 

 

 

Părinții primesc zile libere plătite chiar și când școlile se închid pentru alegeri

Guvernul a aprobat, joi, proiectul de OUG care prevede acordarea zilelor libere plătite și pentru alte situații care impun suspendarea temporară a cursurilor, cum...

Guvernul alocă 65 de milioane de lei din Fodul de rezervă pentru achiziția de Remdesivir

Guvernul a alocat 65 de milioane de lei pentru achiziția de Remdesivir, medicamentul folosit în tratamentul pacienților cu Covid, prin contractul încheiat la nivelul...

39 de mesaje Ro-Alert, în nouă orașe

În judeţele Alba, Bacău, Bistriţa-Năsăud, Cluj, Constanţa, Harghita, Olt, Sibiu şi Sălaj Inspectoratul General pentru Situații de Urgență a transmis nu mai puțin de...

OUG pentru asimptomatici și bolnavii cu forme ușoare: Medicii de familie primesc 105 lei pentru fiecare pacient COVID-19

Guvernul a adoptat ordonanța de urgență prin care persoanele cu COVID-19 asimptomatice sau cu forme ușoare vor putea fi tratate la domiciliu, iar medicii...

Diaspora, neinteresată de votul pentru parlamentare. Doar 40.000 de români s-au înscris pentru votul prin corespondență

Mai puțin de 40.000 de români din străinătate s-au înscris pentru votul prin corespondenţă la alegerile parlamentare din luna decembrie, deși statele cu cele...