joi, 29 octombrie 2020 - 13:46

S.R. Stănescu: Ancheta penală la Partidul Mişcarea Populară

Previziune sumbră a lui Alexandru Rafila. La ce număr de infectări va ajunge România

Reprezentantul României la Organizația Mondială a Sănătății, medicul Alexandru Rafila, a făcut, joi, o previziune sumbră pentru țara noastră în cazul epidemiei de coronavirus. Alexandru...

Hunor: Nu știm nimic despre ce face Guvernul cu pandemia. Știm doar ce ne spune președintele

Președintele UDMR, Kelemen Hunor, s-a declarat nemulțumit de lipsa de transparență a autorităților în privința epidemiei de coronavirus. „Noi nu știm ce recomandări există din partea...

Batjocură sau incompetență? Monica Anisie digitalizează educația cu un site fără conținut

O platformă folosită în cadrul programului de digitalizare a sistemului de educație din România a fost lansată fără a conține date și informații complete,...

Fostul președinte al Camerei Deputaților, Bogdan Olteanu, 5 ani de închisoare cu executare

Fostul viceguvernator al BNR, Bogdan Olteanu, a fost condamnat definitiv, joi, la 5 ani de închisoare cu executare, potrivit portalului Curții de Apel București. Bogdan...

PMP

Senatorul independent Sorin Roșca Stănescu cere, în cadrul unei declarații politice, declanşarea unei investigaţii penale în legătură cu cheltuielile Partidului Mişcarea Populară în campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Senatorul consideră că, atâta vreme cât PMP, ca partid ce nu a participat la alegerile din 2012, astfel încât nu primește bani de la Guvern, cheltuie câteva milioane de euro, deși membrii săi nu plătesc cotizații, iar eventualii sponsori nu prea există.

În calitate de senator independent solicit, de urgenţă, organelor în drept respectiv, Procuraturii, declanşarea unei investigaţii penale în legătură cu cheltuielile Partidului Mişcarea Populară în campania electorală pentru alegerile europarlamentare.

Oricine poate observa cu ochiul liber faptul că aceasta campanie se caracterizează printr-o expunere, fără precedent şi net superioară celorlalte partide, a tuturor mijloacelor de publicitate, în beneficiul Partidului Mişcarea Populară. Niciun alt partid din România nu are afişate pe străzi, în capitală, în municipii, în oraşe şi în sate mai multe bannere, mesh-uri, flyere şi afişe. Niciun alt partid din România nu s-a angajat la costuri atât de mari pentru a suporta contravaloarea clipurilor electorale, a difuzării conferinţelor de presă şi a unor transmisii, în direct, preluate de televiziunile centrale, naţionale şi locale. La fel în ceea ce priveşte posturile de radio, presa scrisă şi presa electronic.

Un calcul sumar indica următoarele costuri aproximative. Pentru televiziuni, Partidul Mişcarea Populară cheltuie, în această campanie, peste 800 de mii de euro. Pentru publicitate electorală la posturile de radio, pe site-uri şi în presă scrisă, circa 200 de mii de euro. Pentru bannere, mesh-uri, flyere şi afişe, circa 1.400.000 euro.

În total, estimez, după felul în care şi-au organizat campania în primele zile, că până la alegeri, Partidul Mişcarea Populară va cheltui o sumă exorbitantă, plasată între 2.400.000 – 2.500.000 de euro. Evident, la această sumă, trebuie adăugate costurile din ziua alegerilor până la numărarea voturilor şi semnarea proceselor-verbale, care şi ele sunt semnificative.

Întrucât acest partid nu a participat la ultimele alegeri parlamentare, nu primeşte bani de la Guvern. Pe de altă parte, membrii Partidului Mişcarea Populară, cu excepţia celor care deţin funcţii de conducere, plătesc o cotizaţie zero. Este exclus ca din donaţia preşedintelui, care se reduce la contravaloarea unui salariu, precum şi din alte donaţii ale unor oameni politici din ale căror declaraţii de avere nu rezultă un grad ridicat de bunăstare, să  se fi putut strânge atât de mulţi bani. De asemenea, am toate motivele să mă îndoiesc că eventualii sponsori ar fi dispuşi să sponsorizeze, de bună voie, fără a fi fost supuşi vreunei presiuni, un partid care, în cercetările de piaţă, nu depăşeşte aproape niciodată o cifră.

În măsura în care Parchetul General ori Direcţia Naţională Anticorupţie intenţionează, aşa cum s-ar cuveni, să dea curs sesizării conţinute în această declaraţie politică, sunt gata să-i sprijin pe procurori, furnizându-le informaţii privind costurile diferitelor formate de publicitate politică, în funcţie de mijlocul prin care este distribuită.

Sorin Roşca Stănescu
senator
8.05.2014

Valeriu Motoc

Prima țară care pregătește planul de război pentru a lupta cu noul coronavirus

Autoritățile uneia dintre cele mai prospere țări din Europa, lovite grav de pandemia de coronavirus, iau în calcul foarte serios introducerea de măsuri valabile...

Avertisment planetar. Economiile dezvoltate se vor transforma în „zombie”

Pandemia de coronavirus va provoca o ”zombificare” de lungă durată a economiilor dezvoltate, potrivit raportului privind estimările economice aferente trimestrului al patrulea al Economist...

Lista celor 24 de boli pentru care se instituie izolare acasă sau în spitale

Guvernul a aprobat o hotărâre privind lista bolilor infectocontagioase pentru care se instituie izolarea persoanelor la domiciliu sau în spital. Documentul stabilește lista bolilor infectocontagioase...

Rezultatele testelor PCR primite în timp real prin SMS. Implicarea medicilor de familie schimbă procesul raportării

Fluxul informaţional utilizat în raportarea datelor referitoare la infecţia cu virusul SARS-CoV-2 se modifică începând de săptămâna viitoare, prin actualizarea platformei informatice de colectare...

Care este situația epidemiologică reală în Ilfov. Lista pe localități a ratei de infectare

Rata de infectare în județul Ilfov, transmisă public de Grupul de Comunicare Strategică, pe 26 octombrie, era de 1,86 la mia de locuitori, fiind...