S-a adoptat legea care permite contestarea prestației service-ului auto la RAR

S-a adoptat legea care permite contestarea prestației service-ului auto la RAR
foto: realitatea.net
S-a adoptat legea care permite contestarea prestației service-ului auto la RAR
foto: realitatea.net

Plenul Camerei Deputaților a adoptat, marți, proiectul de lege care instituie obligația existenței unui registru de contestații pentru reparațiile efectuate în service-urile auto și posibilitatea suspendării licenței de funcționare a acestora de către RAR, în cazul unui audit repetat de două ori în decursul unui an de zile.

Proiectul de lege care modifică și completează Ordonanța 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz, a fost adoptat cu 324 de voturi pentru, un vot împotrivă și două abțineri.

“Au fost foarte multe solicitări înaintate comisiei noastre încă de acum câțiva ani, drept pentru care am înaintat această propunere legislativă. (…) Ce presupune această reglementare? Oferă șansa proprietarului unui autoturism, beneficiarului unei astfel de intervenții în service să asiste la intervenția care se face propriei mașini și să conteste. Există, începând cu acest act normativ, obligația unui registru de contestații. Contestația este inițiativa cetățeanului. El poate să conteste în mod absurd. Imediat, însă, în termen de șapte zile există obligația RAR-ului să verifice contestația respectivă. (…) La un număr de cinci contestații, obligatoriu se repetă auditul efectuat de către Registrul Auto Român la acel service. Dacă auditul se întâmplă de două ori în 12 luni, se suspendă licența acelui service”, a explicat Iulian Iancu, inițiatorul actului normativ și președintele Comisiei de industrii și servicii din Camera Deputaților.

Potrivit acestuia, prevederile noului act normativ “reprezintă o provocare pentru service-ul respectiv, pentru că trebuie să fie transparent și să-i ofere o șansă clientului în a-i explica toate intervențiile pe care i le face la mașină”.

“De asemenea, service-ul trebuie să justifice în acest fel și costul, uneori foarte ridicat, al intervenției. În al doilea rând, oferă șansa beneficiarului să asiste, să vadă, să fie sigur că intervenția la mașina lui este în conformitate cu prestația menționată de către service-ul auto. (…) De asemenea, actul normativ instituie și un set de amenzi pentru categoriile de activități contravenționale în urma încălcării prevederilor acestui act normativ”, a mai spus Iulian Iancu.

Iancu a subliniat că, de la data inițierii actului normativ, o parte din service-urile auto au amenajat deja “spații vitrate” de unde un client poate urmări intervenția la mașina, iar în cazul lipsei unui astfel de spațiu, intervenția poate fi urmărită prin intermediul unei camere de luat vederi.

“Deci, nu facem decât să venim în întâmpinarea service-urilor că vor fi credibile, dar și a cetățenilor că nu vor mai fi umiliți”, a mai declarat președintele Comisiei de industrii și servicii din Cameră.

A.V.

NICIUN COMENTARIU