3 C
București
duminică, 5 decembrie 2021 - 1:00
No menu items!

Sănătatea inimii. Recomandări

spot_img

inima
Organizația Mondială a Sănătății susține că incidența bolilor cardiovasculare va scădea cu mai mult de jumătate dacă ții cont de câteva recomandări esențiale pentru sănătatea INIMII tale:

  • Fă mișcare în fiecare zi (minimum 30 de minute pe zi)- Numeroase studii au relevant că practicarea unor activități fizice diminuează riscurile afecțiunilor cardiovasculare. Exercițiile aerobice înglobează activități fizice cum ar fi plimbările, joggingul, biciclismul, înotul etc., în urma cărora inima își menține sănătatea pentru o perioadă îndelungată de timp.
  • Menține un nivel redus al tensiunii arteriale (sub 140/90 mmHg) – Colesterolul în exces se depune pe pereţii vaselor de sânge. Ateroscleroza, cum se numeşte acest proces, duce la îngustarea vaselor de sânge şi la îngreunarea circulaţiei.
  • Renunță la fumat – În timpul fumatului, cresc tensiunea şi frecvenţa cardiacă.
  • Păstrează nivelul colesterolului total în limite normale (sub 190 mg/dl).
  • Optează pentru o alimentație sănătoasă – Renunţă la grăsimile rele, la semi-preparate sau la produsele de tip fast-food. Mănâncă zilnic fructe şi legume. Redu aportul de sare, deoarece favorizează creşterea tensiunii.
  • Evită stresul excesiv – Stresul nu este de neglijat deoarece poate conduce la boli ale arterelor.
  • Menține o greutate corporală normală – Este direct asociată cu valorile tensiunii arteriale. Persoanele obeze au glicemia crescută şi colesterol mărit, ceea ce duce la creşterea riscului de apariţie a bolilor cardiovasculare.

C.A.