Românii au prins gustul vinului premium. Un singur producător a vândut 7.500 de sticle într-un an

stand vinuri

Orientarea românilor spre vinurile premium a influențat semnificativ creșterea cifrei de afaceri a producătorului Domeniile Ostrov, care a vândut peste 7.500 de sticle din Gama Reserve, numai în primul an de la lansare.

Producătorul de vinuri Domeniile Ostrov a înregistrat, în al treilea trimestru din 2013, o creștere a cifrei de afaceri cu peste 20% față de aceeași perioadă a lui 2012, depăşind 10 milioane de lei. Compania a pariat, în 2013, pe creșterea sectorului HoReCa (Hoteluri, Restaurante, Catering) și pe o nouă gamă de vinuri premium baricate care cuprinde cinci sortimente.

”Anul acesta ne-am concentrat mai mult pe dezvoltarea sectorul HoReCa, ceea ce a dus la creșterea cu 5 procente a ponderii acestui sector în totalul vânzărilor, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Această dezvoltare a venit ca o nevoie în urma lansării noii game de vinuri premium baricate care cuprinde cinci sortimente, toate grupate sub denumirea Domeniile Ostrov Reserve cu soiurile Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Chardonnay, Cabernet Sauvignon și Merlot. Acestea au fost și cele mai apreciate vinuri din HoReCa”, a declarat Oana Belu, acționar Domeniile Ostrov.

Sectorul de retail reprezintă 70% din totalul vânzărilor Domeniile Ostrov. Cele mai vândute game de vinuri în această perioadă, în retail, au fost cele din gama Domeniile Ostrov cu soiurile Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel, Chardonnay, Cabernet Sauvignon și Merlot.

”Rezultatele pozitive înregistrate în al treilea trimestru din acest an se datorează și creșterii de consum a vinurilor autohtone din ultimii ani. Românii au înțeles că avem la raft vinuri autohtone, bune, de calitate și le aleg din ce în ce mai mult pe acestea în detrimentul celor importate. Din totalul vânzărilor din retail, cea mai mare pondere au avut-o vinurile din gama Domeniile Ostrov, aproximativ 25%, soiul Muscat Ottonel este vedeta anului”, declară Oana Belu.

Pentru sfârșitul lui 2013 oficialii companiei estimează menținerea creșterii de 20% înregistrată în 2012 și în al treile trimestru din 2013.

“Domeniile Ostrov” reprezintă brandul “umbrelă” sub care se comunică şi comercializează gamele de vinuri ale podgoriei Ostrov, care se întinde pe 1.300 de hectare. Alături de podgoria de viţă de vie, compania mai deţine aproape 500 de hectare de pomi fructiferi şi 200 de hectare de legume.

Gamele producătorului Domeniile Ostrov sunt listate în retailul tradiţional şi în HoReCa, dar şi în lanţurile internaţionale precum Metro, Real, Carrefour, Mega Image, Lidl, Cora sau Kaufland.

Gamele de vin comericalizatre de Domeniile Ostrov sunt: Vinăria Ostrov – Terasele Dunarii IG, Premiat, Cosa Di Vino, Domeniile Ostrov – Oltina D.O.C, Domeniile Ostrov Reserve sau gama de vinuri istorice: Cetatea Durostorum, Pacuiul lui Soare şi Canaraua Fetii.

C.C.

NICIUN COMENTARIU