joi, 6 august 2020 - 15:30

România este lider în Europa la accidente auto grave!

Soarta dosarului “10 august” se decide pe 10 august

Curtea de Apel București a amânat, joi, pentru data de 10 august, cererea procurorului-șef DIICOT, Giorgiana Hosu, de confirmare a ordonanței prin care s-a...

Secretar de stat: “Eu când îmi pun masca, nu mai aud. Mi se amestecă simțurile”

Declarație amuzantă venită din partea secretarului de stat în Ministerul Turismului, Răzvan Pîrjol care a declarat că are reale dificultăți în a purta masca...

Au apărut asigurările anti-COVID. Ce fel de despăgubiri sunt

Companiile de asigurări au lansat mai multe tipuri de polițe menite să acopere anumite riscuri care apar în contextul pandemiei de coronavirus. Astfel, se...

Premierul a fost huiduit de minerii din Valea Jiului. Ludovic Orban a uitat numele minei la care se afla în vizită

Premierul Ludovic Orban a făcut, joi, o vizită în Valea Jiului, unde a participat la depunerea de coroane la Statuia minierului în parcul „Carol...

România a ajuns, în 2018, pe primul loc în Europa la numărul de accidente grave, iar lipsa infrastructurii rutiere moderne agravează şi ea situaţia. Pe drumurile de la noi, trei din patru mașini sunt mai vechi de 10 ani,  90% dintre ele, fiind second hand, informează știrileprotv.ro. 

În ultimii patru ani, numărul accidentelor a crescut cu 22%. În aceste 31.000 de ciocniri, mor tot mai mulţi oameni. 2.000 de oameni mor în accidente rutiere pe an, iar asta înseamnă, în media, 6 persoane pe zi.  

„Sunt 2000 de morţi pe an, pe drumuri, adică 6 oameni pe zi. 648.000 euro costa o viaţă omenească. Ceea ce înseamnă 1.3 miliarde de euro pe an, ceea ce este de o dată şi jumătate mai mare decât bugetul CNAIR.”, a declarat Michael Stanciu, Asociaţia Romană a Inginerilor Consultanţi, potrivit stirileprotv.ro.

Specialiştii susţin că această combinaţie între valul de maşini vechi venit ca un tsunami după eliminarea taxei auto, în februarie 2017, şi lipsa autostrăzilor şi a drumurilor modernizate a dus la creşterea numărului morţilor şi răniţilor pe şosele. În timp ce toată Europa renunţă la maşinile pe motorină, acestea ajung la noi. Creşterea e de 32%  în doar doi ani.

282 de milioane de euro a cheltuit statul român în ultimii 7 ani încercând să scoată din circulaţie peste 250.000 de rable mai vechi de 8 ani. Eforturile au fost anulate în doar câteva luni de eliminarea taxei auto.

Alex Militaru

Oficial guvernamental către persoanele defavorizate care nu au primit măști: Folosiți fulare

Măștile gratuite pentru persoanele din medii defavorizate încă nu au ajuns la destinație, din cauza unor contestații la licitația de la Ministerul Sănătății, dar...

Tăriceanu și-a anunțat candidatura la Primăria Capitalei

Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, și-a anunțat, joi, candidatura la Primăria Capitalei, după negocierile eșuate cu PSD. Tăriceanu consideră că nu există un candidat liberal,...

Jandarmeria a cerut clanului Duduianu să distribuie măști și dezinfectant la priveghiul lui Pian

Jandarmii prezenți la priveghiul lui Emi Pian au cerut familiei să distribuie măști și gel dezinfectant participanților. "Am luat legătura cu organizatorii evenimentului pentru a...

Ancheta pe piața service-urilor auto. Suspiciuni de înțelegeri pentru stabilirea prețurilor

Consiliul Concurenței a demarat o anchetă pe piața firmelor care asigură servicii de întreținere și reparare a autovehiculelor. Autoritatea verifică posibile înțelegeri între aceste...

Horațiu Moldovan și Raed Arafat se bat cap în cap pe tema asimptomaticilor

Bâlbele autorităților legate de transmiterea coronavirusului nu au limite. Ministerul Sănătății nu reușește, nici după cinci luni de la deputul pandemiei, să aibă o...