joi, 3 decembrie 2020 - 16:18

Renault aduce prototipul Eolab la Mondialul Auto de la Paris. Detalii și foto

Germania și Huawei: câtă încredere și cât control?

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) Strategia germană privind rolul concernului tehnologic chinez Huawei în dezvoltarea infrastructurii 5G, pare să se apropie de forma finală. Ministrul federal de...

Duel de mahala între Ponta și Cioloș. VIDEO

Cei doi candidați la alegerile parlamentare Victor Ponta și Dacian Cioloș, lideri ai partidelor Pro România și USR-PLUS, foști premieri ai României, au avut...

OMS ia în calcul „certificarea electronică” a vaccinării

Organizația Mondială a Sănătății nu recomandă statelor să elibereze „pașapoarte de imunitate” pentru cei care și-au revenit din COVID-19, dar investighează perspectivele utilizării certificatelor...

Judecătorul Bogdan Mateescu, noul șef al CSM

Judecătorul Bogdan Mateescu a fost ales în funcția de președinte al Consiliului Superior al Magistraturii, iar procurorul Florin Deac în funcția de vicepreședinte. Judecătorul Bogdan...

Consumul proiectat este de 1 litru de benzină/100km

renault sediu

Producătorul francez Renault va dezvălui la Salonul Mondial de la Paris, din octombrie, prototipul Eolab, cu o serie de inovații și tehnologii care permit un consum de 1 litru de carburant /100km și limitarea emisiilor la 22 g CO2/km.

Pentru a atinge aceste rezultate, Renault a colaborat cu o serie de producători de piese și echipamente – Faurecia, Saint-Gobain, Michelin sau Continental – pe trei direcții principale: masă mică, aerodinamică și propulsie hibridă.

Numele este o amalgamare între Aeolous – zeul vântului în mitologia grază și ”laborator”.

Renault a transmis că aceste inovații vor fi preluate de modelele produse în masă înainte de sfârșitul deceniului.

Mașina cântărește 955 kg, cu 400 kg mai puțin decât un model Clio. Scăderea masei s-a făcut prin construirea unei caroserii dintr-un aliaj de oțel, aluminiu și material compazite. Acoperișul mașinii este din magneziu și cântărește doar 4,5 kg.

Motorul pe benzină are 1.000 cm și trei cilindri, cuplat cu un motor electric de 50kw. Tracțiunea este pe față, iar cutia are trei viteze, tot din rațiuni de reducere a masei.

În primele două viteze, este folosit doar motorul electric, a cărui autonomie este de 64 km. Când mașina funcționează în modul hibrid, bateria se încarcă în timpul frânării și al decelerării.

V.B.

Iohannis le-a întors spatele magistraților, după ce a ținut un discurs politic la ședința CSM

Preşedintele Klaus Iohannis a folosit, joi, aula Facultății de Drept pe post de tribună politică, fără a rata momentul de discursuri de campanie electorală,...

SUA schimbă regulile carantinei: Persoanele expuse la Covid, asimptomatice și cu test negativ, stau șapte zile izolate

Persoanele care ar fi putut avea expunere la coronavirus, dar care sunt asimptomatice, pot rămâne în carantină timp de șapte zile, în loc de...

Intermediarii uriașei afaceri Microsoft cu statul român au scăpat de procesul penal. Spălarea de bani s-a prescris

Curtea de Apel Bucureşti a decis definitiv, miercuri, încetarea procesului penal împotriva omului de afaceri Claudiu Florică şi a fostului jucător de tenis Dinu...

Enigma dispariției totemului din deșertul Utah a fost elucidată: patru bărbați l-au demontat și l-au cărat cu o roabă (VIDEO)

Circumstanţele în care un misterios obelisc metalic a apărut în deşertul Utah nu sunt deocamdată clare, însă recenta sa dispariţie pare să fi fost...

ONU recunoaște oficial proprietățile medicinale ale canabisului. OMS va studia efectele terapeutice, dar și controversele dependenței

ONU a recunoscut, miercuri, proprietățile medicinale ale canabisului într-un vot la Viena al Comisiei pentru stupefiante, organul executiv pentru politica de droguri a Națiunilor...