Raport pentru îmbunătățirea funcționării 112: 14 măsuri propuse

Tragedia de la Caracal soldată cu moartea Alexandrei Măceșanu, adolescenta de 15 ani care a sunat la 112 într-o încercare disperată de a se salva, dar nu a primit nici un ajutor, a generat reacţii la vârful statului.

Secretarul de stat Raed Arafat, președinte al Comitetului interministerial privind sistemul apelurilor de urgență 112, a prezentat, miercuri, raportul cu privire la sistemul 112, document care cuprinde 14 măsuri pe termen scurt, mediu şi lung. Draftul va fi pus în dezbatere publică joi.

Una dintre măsuri se referă la achiziționarea cartelelor PrePay doar cu buletinul, prevedere declarată deja neconstituțională de către CCR. 

OUG prevăzută în raportul privind sistemul 112 prevede ca operatorii de telefonie mobilă să furnizeze servicii pe cartele PrePay doar după ce colectează datele de identificare a proprietarului cartelei SIM, iar datele să fie divulgate autorităților doar când se sună la 112.

A fost realizat deja un proiect de ordonanță de urgență a Guvernului pentru modificarea și completarea ordonanței de urgență nr. 34/2008 privind organizarea și funcționarea sistemului național unic pentru apeluri de urgență și a OUG 111/2001 privind comunicațiile electronice precum și nota de fundamentare a fost realizată. În cadrul ordonanței, veți regăsi și aspectul cu cartelele PrePay. Asta a ridicat mai multe întrebări. A fost făcută o analiză pe primele 6 luni ale acestui an de către colegii de la STS și, din cele 47,70% apeluri non-urgente efectuate în cursul celor 6 luni anul 2019, 52,86% au fost abuzive, iar 81% din cele abuzive au fost realizate de pe cartele PrePay, unde nu s-a putut identifica apelantul sau proprietarul“, a declarat Raed Arafat, la Palatul Victoria.

Șeful Departamentului pentru Situații de Urgență a precizat, referitor la textul ordonanței de urgență, că referirea la cartelele PrePay este doar în contextul apelării numărului 112. 

Pe termen mediu şi lung, Guvernul vrea să implementeze un sistem de localizare a victimelor cu o mai mare acurateţe, în urmatoarele 8 luni, şi să instruiască mai bine dispecerii de la 112. De asemenea, în următorii 3-5 ani, dispeceratele integrate ar putea fi implementate la nivelul fiecărei regiuni. Și, nu în ultimul rând, autoritățile doresc o colaborare cu Google.

NICIUN COMENTARIU