joi, 6 august 2020 - 18:37

PwC: Publicitatea online şi accesul la Internet – cele mai dinamice segmente ale pieţei media

Covid-19: Bolnavii asimptomatici sau cu simptome ușoare ar putea beneficia de o imunitate legată de limfocitele T (studii)

Ar putea fi unii oameni protejați împotriva Covid-19 în ciuda unui test serologic negativ sau fără să fi contactat niciodată boala? O imunitate încă...

Soarta dosarului “10 august” se decide pe 10 august

Curtea de Apel București a amânat, joi, pentru data de 10 august, cererea procurorului-șef DIICOT, Giorgiana Hosu, de confirmare a ordonanței prin care s-a...

Secretar de stat: “Eu când îmi pun masca, nu mai aud. Mi se amestecă simțurile”

Declarație amuzantă venită din partea secretarului de stat în Ministerul Turismului, Răzvan Pîrjol care a declarat că are reale dificultăți în a purta masca...

Au apărut asigurările anti-COVID. Ce fel de despăgubiri sunt

Companiile de asigurări au lansat mai multe tipuri de polițe menite să acopere anumite riscuri care apar în contextul pandemiei de coronavirus. Astfel, se...

Cele mai mari scăderi vor fi generate de reviste, muzică și publicitatea outdoor

Pwc

Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit studiului Entertainment and Media Outlook, publicat de compania de consultanță PwC.

Publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală de 14,6%, ajungând la 141 milioane USD până în 2018, în vreme ce plăţile pentru accesul la Internet vor creşte anual cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD în 2014, la 1,18 miliarde USD în 2018.

Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane USD în 2018).

”Per total, piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde USD până în 2018”, se arată într-un comunicat al companiei.

Segmentele în scădere sunt editarea de reviste (95 mil. USD în 2009, la 25 mil. USD în 2018), cu o scădere medie anuală de -12,5%, achiziţiile de muzică şi publicitatea outdoor, cu scăderi anuale de 9,7% şi respectiv -1,7%.

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi respectiv 8,7% medie anuală), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.

”Scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”

Florin Deaconescu, Partener în PwC România

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Cehă (6,5 miliarde USD) şi Ungaria (3,2 miliarde USD).

La nivel global, în 2018, publicitatea online va fi aproape de a egala ca pondere în totalul încasărilor publicitatea TV.

Nouă pieţe emergente vor contribui cel mai mult la creşterea industriei media şi divertismentului: China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia, Argentina şi Indonezia. Acestea vor genera 21,7% din veniturile industriei media şi divertismentului la nivel global în 2018, faţă de 12,4% în 2009.

În acelaşi an, China va depăşi Japonia, devenind a doua piaţă de media şi divertisment din lume, după cea din Statele Unite.

Segmentele de piaţă acoperite de către raport sunt abonamentele TV şi taxele de licenţă, publicitatea TV, accesul la Internet, radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tipărirea de ziare şi reviste, informaţiile şi publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte şi producţia muzicală.

V.B.

Premierul a fost huiduit de minerii din Valea Jiului. Ludovic Orban a uitat numele minei la care se afla în vizită

Premierul Ludovic Orban a făcut, joi, o vizită în Valea Jiului, unde a participat la depunerea de coroane la Statuia minierului în parcul „Carol...

Oficial guvernamental către persoanele defavorizate care nu au primit măști: Folosiți fulare

Măștile gratuite pentru persoanele din medii defavorizate încă nu au ajuns la destinație, din cauza unor contestații la licitația de la Ministerul Sănătății, dar...

Tăriceanu și-a anunțat candidatura la Primăria Capitalei

Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, și-a anunțat, joi, candidatura la Primăria Capitalei, după negocierile eșuate cu PSD. Tăriceanu consideră că nu există un candidat liberal,...

Jandarmeria a cerut clanului Duduianu să distribuie măști și dezinfectant la priveghiul lui Pian

Jandarmii prezenți la priveghiul lui Emi Pian au cerut familiei să distribuie măști și gel dezinfectant participanților. "Am luat legătura cu organizatorii evenimentului pentru a...

Ancheta pe piața service-urilor auto. Suspiciuni de înțelegeri pentru stabilirea prețurilor

Consiliul Concurenței a demarat o anchetă pe piața firmelor care asigură servicii de întreținere și reparare a autovehiculelor. Autoritatea verifică posibile înțelegeri între aceste...