PwC: Publicitatea online şi accesul la Internet – cele mai dinamice segmente ale pieţei media

Cele mai mari scăderi vor fi generate de reviste, muzică și publicitatea outdoor

Pwc

Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit studiului Entertainment and Media Outlook, publicat de compania de consultanță PwC.

Publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală de 14,6%, ajungând la 141 milioane USD până în 2018, în vreme ce plăţile pentru accesul la Internet vor creşte anual cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD în 2014, la 1,18 miliarde USD în 2018.

Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane USD în 2018).

”Per total, piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde USD până în 2018”, se arată într-un comunicat al companiei.

Segmentele în scădere sunt editarea de reviste (95 mil. USD în 2009, la 25 mil. USD în 2018), cu o scădere medie anuală de -12,5%, achiziţiile de muzică şi publicitatea outdoor, cu scăderi anuale de 9,7% şi respectiv -1,7%.

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi respectiv 8,7% medie anuală), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.

”Scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”

Florin Deaconescu, Partener în PwC România

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Cehă (6,5 miliarde USD) şi Ungaria (3,2 miliarde USD).

La nivel global, în 2018, publicitatea online va fi aproape de a egala ca pondere în totalul încasărilor publicitatea TV.

Nouă pieţe emergente vor contribui cel mai mult la creşterea industriei media şi divertismentului: China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia, Argentina şi Indonezia. Acestea vor genera 21,7% din veniturile industriei media şi divertismentului la nivel global în 2018, faţă de 12,4% în 2009.

În acelaşi an, China va depăşi Japonia, devenind a doua piaţă de media şi divertisment din lume, după cea din Statele Unite.

Segmentele de piaţă acoperite de către raport sunt abonamentele TV şi taxele de licenţă, publicitatea TV, accesul la Internet, radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tipărirea de ziare şi reviste, informaţiile şi publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte şi producţia muzicală.

V.B.

NICIUN COMENTARIU