miercuri, 2 decembrie 2020 - 21:00

PwC: Publicitatea online şi accesul la Internet – cele mai dinamice segmente ale pieţei media

Enigma dispariției totemului din deșertul Utah a fost elucidată: patru bărbați l-au demontat și l-au cărat cu o roabă (VIDEO)

Circumstanţele în care un misterios obelisc metalic a apărut în deşertul Utah nu sunt deocamdată clare, însă recenta sa dispariţie pare să fi fost...

ONU recunoaște oficial proprietățile medicinale ale canabisului. OMS va studia efectele terapeutice, dar și controversele dependenței

ONU a recunoscut, miercuri, proprietățile medicinale ale canabisului într-un vot la Viena al Comisiei pentru stupefiante, organul executiv pentru politica de droguri a Națiunilor...

Oficial al Ministerului Sănătății: Vaccinarea generală a românilor, cel mai devreme în primăvara lui 2021

Vaccinarea întregii populaţii împotriva virusului SARS-CoV-2 va începe, cel mai devreme, în primăvara anului 2021, a declarat miercuri secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii,...

Interpol: Crima organizată deja tranzacționează vaccinuri antiCovid

Organizaţia internaţională Interpol a transmis miercuri un mesaj de avertizare către cele 194 de ţări membre, îndemnate să se pregătească pentru acţiuni ale crimei...

Cele mai mari scăderi vor fi generate de reviste, muzică și publicitatea outdoor

Pwc

Publicitatea online şi plăţile pentru accesul la internet vor fi cele mai dinamice segmente ale pieţei media şi divertismentului din România până în 2018, potrivit studiului Entertainment and Media Outlook, publicat de compania de consultanță PwC.

Publicitatea online va înregistra o creştere medie anuală de 14,6%, ajungând la 141 milioane USD până în 2018, în vreme ce plăţile pentru accesul la Internet vor creşte anual cu 9,9% CAGR, de la 841 milioane USD în 2014, la 1,18 miliarde USD în 2018.

Astfel, accesul la internet şi publicitatea online vor reprezenta în 2018 mai mult de 40% din piaţa media şi divertismentului din România, urmate la mare distanţă de abonamentele TV (612 milioane USD în 2018).

”Per total, piaţa românească de media şi divertisment va înregistra o rată medie de creştere anuală de 5,2%, ajungând la 3,1 miliarde USD până în 2018”, se arată într-un comunicat al companiei.

Segmentele în scădere sunt editarea de reviste (95 mil. USD în 2009, la 25 mil. USD în 2018), cu o scădere medie anuală de -12,5%, achiziţiile de muzică şi publicitatea outdoor, cu scăderi anuale de 9,7% şi respectiv -1,7%.

În Europa Centrală şi de Est, Rusia şi Turcia vor rămâne pieţele cu cea mai rapidă creştere (9,5% şi respectiv 8,7% medie anuală), pe când Republica Cehă, Polonia şi Ungaria vor înregistra rate mai scăzute de creştere decât piaţa românească.

”Scenariul de creştere al pieţei media şi divertismentului din Europa Centrală şi de Est a fost ajustat în jos comparativ cu anul trecut. Acest lucru se datorează scăderii prognozei privind creşterea economică a mai multor economii emergente, inclusiv Turcia şi Rusia”

Florin Deaconescu, Partener în PwC România

Chiar dacă piaţa românească de media şi divertisment va creşte într-un ritm constant în următorii 5 ani, aceasta va rămâne cea mai mică din regiune ca valoare absolută, cu 3,1 miliarde USD, comparativ cu Rusia (42 de miliarde USD), Turcia (17,5 miliarde USD), Polonia (12,6 miliarde USD), Republica Cehă (6,5 miliarde USD) şi Ungaria (3,2 miliarde USD).

La nivel global, în 2018, publicitatea online va fi aproape de a egala ca pondere în totalul încasărilor publicitatea TV.

Nouă pieţe emergente vor contribui cel mai mult la creşterea industriei media şi divertismentului: China, Brazilia, Rusia, India, Mexic, Africa de Sud, Turcia, Argentina şi Indonezia. Acestea vor genera 21,7% din veniturile industriei media şi divertismentului la nivel global în 2018, faţă de 12,4% în 2009.

În acelaşi an, China va depăşi Japonia, devenind a doua piaţă de media şi divertisment din lume, după cea din Statele Unite.

Segmentele de piaţă acoperite de către raport sunt abonamentele TV şi taxele de licenţă, publicitatea TV, accesul la Internet, radio, publicitatea out-of-home, jocurile video, filmele, tipărirea de ziare şi reviste, informaţiile şi publicitatea business-to-business, publicitatea online, editarea de carte şi producţia muzicală.

V.B.

Acuzat de ultraj, fiul unui expert ce lucrează la Guvern a fost angajat, la 20 de ani, consilier la Institutul de Statistică

Pus sub control judiciar după ce a dat cu mașina peste un polițist, în fața Gării de Nord, Bogdan Florin Mardale se dovedește a...

Cuscrul șefului DNA, Crin Bologa, primar PNL, condamnat definitiv la închisoare

Curtea de Apel Cluj l-a condamnat definitiv, miercuri, 2 decembrie, pe primarul oraşului Şimleul Silvaniei, Septimiu Ţurcaş, la trei ani de închisoare cu suspendare...

Iohannis anunță că redeschide piețele în ultima zi de campanie electorală

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, miercuri, în ultimele zile de campanie electorală, că redeschide piețele agroalimentare din România, sub pretextul că numărul de infectări...

Imagini de coșmar într-un spital COVID. Saloane insalubre și cadavre lăsate pe paturi. FOTO

Mizerie de nedescris, oameni dezbrăcați stând pe holuri, resturi de mâncare și cadavre pe paturile din salon sunt imagini surprinse în Staționarul 3 al...

Ce a recomandat-o pe consiliera lui Vela pentru decorația de la Cotroceni

Decorarea consilierei ministrului Marcel Vela de către președintele Klaus Iohannis, fără ca aceasta să se fi remarcat în vreun fel, a stârnit un val...