duminică, 17 ianuarie 2021 - 14:17

PSA Peugeot Citroën a vândut 2,8 milioane de automobile în 2013, scădere anuală de 4,9%

Cât timp vor avea imunitate bolnavii de COVID. Cei cu anticorpi pot avea încă virusul și îl pot transmite (Studiu)

Cercetări preliminare făcute de oameni de știință de la Institutul de Sănătate Publică din Anglia arată că reinfectările celor care au trecut deja prin...

Băncile explică de ce s-a creat registrul electronic pentru ANAF

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus, răspunzând unei solicitări ZF, că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi...

Vaccinul nu ne scapă de restricții. Masca va mai fi folosită mult timp

Adrian Streinu Cercel a făcut astăzi doza de rapel a vaccinului anti-covid-19 și a explicat cu această ocazie că, în urma testelor făcute asupra...

Restricții noi în Italia, după creșterea numărului de cazuri COVID

Numărul crescut al cazurilor de infectare cu noul coronavirus le-a determinat pe autoritățile din Italia să înăsprească din nou regulile de combatere a pandemiei,...

 psa

Constructorul auto francez PSA Peugeot Citroën a făcut publice luni cifrele anului 2013, care arată că s-au vândut 2.819.000 de autovehicule asamblate și CKD-uri (completely knocked-down – părți de autoturisme, gata de asamblare), la nivel mondial.

În comparație cu 2012, s-a înregistrat o scădere de 4,9%. Pe segmentul autoturismelor asamblate, s-a înregistrat o scădere de 0,1%.

Principalele date ale raportului anual:

  • Tendința negativă s-a inversat în T4, când s-a înregistrat o creștere de 4% a vânzărilor de autovehicule;
  • Proporția vehiculelor vândute în afara Europei a crescut la 42%, față de 38% în 2012. Ținta este atingerea unui indice de 50% în 2015;
  • Proporția modelelor premium vândute și-a continuat creșterea – 19%, față de 9% în 2009;
  • Cele mai cerute modele au fost 2008 și 308 de la Peugeot, C4 Picasso și Grand C4 Picasso de la Citroën;
  • Grupul și-a păstrat poziția dominantă pe piața vehiculelor comerciale ușoare din Europa, cu 304.000 de unități, și o cotă de piață de 20,7%;
  • În China, Grupul a vândut 557.000 de autovehicule – cotă de piață 3,64%. China a devenit a doua piață ca importanță, după Franța.

La nivel mondial, piața auto a înregistrat o scădere de 1,6% în UE și EFTA (Islanda, Norvegia, Elveția), de 5,4% în Rusia, și creșteri de 19,1% în China și de 2,9% în America Latină. PSA Peugeot Citroën este al doilea producător european ca volum de vânzări, după Grupul Volkswagen.

Vlad Bârleanu

Studenții de la medicină din Cluj, interziși în spitale, fără vaccin COVID

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie Cluj (UMF Cluj), Anca Buzoianu, a anunțat că studenții care refuză vaccinul nu vor intra în spitale, pentru a...

Testarea COVID în școli, după redeschiderea din 8 februarie

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a explicat cum se va face testarea COVID-19 în școli, în contexrtul în care autoritățile vor...

Vaccinare în stand-by, în Norvegia, din cauza prea multor decese la persoane vârstnice

Norvegia a înregistrat un total de 29 de decese la persoanele de peste 75 de ani care au primit prima doză de vaccin anti-Covid,...

DNA clasează dosarul Chiliman-Moisescu, după ce i-a reținut în 2015

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a clasat dosarul în care fostul primar PNL al Sectorului 1, Andrei Chiliman, era acuzat că ar fi primit comisioane în...

Gafa Guvernului Cîțu, pe banii românilor

Angajatorii din România sunt bulversați de o gafă a Guvernului Cîțu. Executivul a uitat să precizeze în hotărârea prin care a fost mărit salariul...