6.1 C
București
luni, 2 decembrie 2024 - 15:57
No menu items!

Proiectele de peste 1,4 miliarde de euro de la CFR, întârziate cu aproape 18 luni

spot_img

Lucrările de reabilitare a Coridorului IV feroviar, demarate în vara anului 2012, costă circa 1,44 miliarde de euro

CFR_lucrari

Conform calculelor Sursa Zilei, făcute pe baza informațiilor afișate de compania CFR SA, cel mai întârziat contract de reabilitare a căii ferate este cel încheiat pentru tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu, lucrarea câștigată de italienii de la Impressa Pizzarotti. Contractul a fost semnat încă din 2011, dar lucrarea este finalizată în proporție de doar 40%.

Compania CFR SA, administratorul infrastructurii feroviare, derulează nouă contracte de reabilitarea a căii ferate și modernizare a instalațiilor, între Frontieră – Curtici – Sighișoara și la podurile dunărene, în valoare totală de aproximativ 6,33 miliarde de lei, fără TVA.

Potrivit ultimei situații prezentată de Ministerul Transporturilor, la sfârșitul lunii septembrie, CFR SA şi asocierea Alstom-Alcatel-PAS 97 au semnat contractul pentru execuţia lucrărilor de instalaţii de semnalizare și centralizare electronică, pe sectorul feroviar Sighişoara – Coşlariu – Simeria, proiect în valoare de 498 milioane de lei, fără TVA. Cea mai mare parte a lucrărilor de reabilitarea a căii ferate, între Frontieră – Curtici- Sighișoara ar trebui finalizată în vara anului viitor.

Lucrările de reabilitarea a celor șase tronsoane de cale ferată, între Frontieră-Curtici-Sighișoara, sunt finanțate prin POS – Transport 2007-2013. Pe lângă reabilitarea celor șase tronsoane de cale ferată, CFR SA derulează încă trei proiecte, respectiv execuția lucrărilor de instalații între Simeria și Sighișoara, modernizarea podurilor CF peste Dunăre și un proiect pentru implementarea sistemului de management al traficului feroviar. Există tronsoane de cale ferată unde lucrările sunt întârziate, în medie, cu 12-18 de luni

specialiști din domeniul feroviar

Dacă lucrările de reabilitare a celor șase tronsoane de cale ferată, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h nu sunt finalizate până în decembrie 2015, CFR SA pierde fondurile nerambursabile.

Riscăm pierderea fondurilor nerambursabile acordate de Comisia Europeană prin POS-T 2007-2013

specialiști din domeniul feroviar

În prezent, oficialii CFR SA au demarat procedurile pentru alte patru licitații pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată, între Simeria și Arad, în valoare de aproximativ 2 miliarde de euro.

Situația privind stadiul de execuție a contractelor încheiate în urma aplicării procedurilor de achiziție publică:

Dată

Obiect

Valoare fără TVA

Durată (luni)

Executant

Stadiu execuție 31.09.2014 %

30.09.2014

Lucrări instalații ERTMS, GSM-R, Simeria-Sighișoara

498.297.984

64

Lider ascociere Alstom

0

28.07.2-014

Lucrări de reabilitare a podurilor CF peste Dunăre

122.630.482

23

Lider asociere  Arcada

0

15.02.2012

Lucrări de construcții și instalații, Frontieră-Curtici-Arad-km 614

1.080.484.729

27

Lider asociere   Alstom

67

12/12/11

Lucrări de construcții, Vințu de Jos-Coșlariu

766.924.828

30

Impressa Pizzarotti

42,4

05/12/13

Lucrări de construcții, Simeria-Vințu de Jos

1.350.523.773

30

Lider asociere Swietelsky

1,9

26.04.2012

Lucrări de construcții, Micăsasa-Coșlariu

721.852.150

36

Lider asociere     Aktor

63,4

21.05.2012

Lucrări de construcții, Ațel -Micăsasa

747.497.929

36

Lider asociere      FCC

45

15.02.2012

Lucrări de construcții, Ațel -Sighișoara

872.643.737

36

Lider asociere      FCC

44

15.11.2011

Proiect pilot operațional sistem ETCS/ERTNS

161.946.080

60

Thales

92

sursa: www.cfr.ro