Proiect de 31 mil. lei pentru sistemul consular. Cetățenii români se vor putea programa online la consulate

Proiectul va dura un an și jumătate

pasaport_73901300

Ministerul Afacerilor Externe a lansat vineri un proiect din fonduri europene pentru eficientizarea și modernizarea serviciilor consulare, în beneficiul cetățenilor români din străinătate, prin implementarea unui sistem informatic integrat în misiunile diplomatice şi oficiile consulare.

Sorin Moise, secretarul general al MAE, a declarat că proiectul va reduce procedura pe care cetăţenii români solicitanţi de servicii consulare trebuie să o parcurgă. Aceștia vor avea posibilitatea să completeze online actele solicitate şi să efectueze o singură deplasare la sediul oficiilor consulare sau misiunilor diplomatice pentru a ridica documentele solicitate, în urma verificării acestora de către consul.

De asemenea, proiectul vine în sprijinul funcționarilor din Consulate, în condiţiile în care personalul este insuficient raportat la volumul mare al solicitărilor consulare şi la diversificarea domeniilor în care se solicită servicii şi asistenţă, potrivit unui comunicat al MAE.

Proiectul ”Noi măsuri de modernizare și management integrat al serviciilor pentru cetățeni” este finanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat prin Programul Operaţional Sectorial Creşterea Competitivităţii Economice.

Proiectul se desfăşoară pe o perioadă de 18 luni, iar valoarea sa este de 31,5 milioane de lei, din care 26,05 milioane reprezintă fonduri europene nerambursabile, iar restul cofinanțare a Guvernului.

Sorin Moise a mai afirmat că, în prezent, serviciile consulare ale României sunt printre cele mai moderne din UE, iar, odată cu implementarea totală a sistemului E-cons, serviciile oferite vor fi informatizate în proporţie de 95%.

Bogdan Stănescu, directorul general al Departamentului Consular, a explicat că cetăţenii români vor putea accesa portalul web care va fi dezvoltat prin acest proiect, atât pentru a aplica în vederea obținerii serviciului consular, pentru a obţine informaţii cu privire la serviciile consulare, cât şi pentru a se programa online pentru a merge la oficiile consulare şi misiunile diplomatice în vedere ridicării actelor solicitate şi completate online.

Un alt beneficiu pe care acest sistem îl va aduce va constă în uniformizarea prestațiilor consulare la nivelul întregii rețele consulare cât şi eliminarea unor proceduri birocratice.

Prin acest sistem informatic, reţeaua consulară se va putea interconecta la sistemele operate sau care vor fi în uzul instituţiilor române partenere, cu care Ministerul Afacerilor Externe colaborează în domeniul activităţii consulare.

Sistemului Integrat Consular E-cons are în componenţa sa Sistemul Naţional de Informaţii privind Vizele – SNIV, Portalul pentru facilitarea solicitării vizelor E-viza, Sistemul Informatic Integrat de Management al Documentelor de Călătorie – E-pass, Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate – CCSCRS, Sistemul Informatic pentru Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni – SIMISC şi Registrul Electronic al Documentelor – RED. Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate va fi operațional de la 1 ianuarie 2015.

V.B.

NICIUN COMENTARIU