Principalii operatori de telefonie mobilă: rețelele au permis localizarea aeronavei prăbușite în Apuseni

text-telefon-mobil

Principalii operatori de telefonie mobilă au făcut precizări în contextul accidentului aviatic din Apuseni. Aceștia susțin că au răspuns cu promptitudine solicitărilor autorităților și că rețelele au funcționat optim în zona accidentului, permițând localizarea aeronavei.

Precizările principalilor operatori de telefonie:

Orange România furnizează informaţiile necesare autorităţilor abilitate, potrivit rolului unui operator mobil în astfel de situaţii de urgenţă. În cazul de faţă, Orange a răspuns cu promptitudine solicitărilor autorităţilor, în conformitate cu legile şi reglementările în vigoare.

Orange România

Reţeaua Vodafone România a funcţionat optim în zona accidentului, ceea ce a permis utilizarea serviciilor de telefonie mobile la faţa locului şi efectuarea localizării în momentul apelului la 112. Potrivit prevederilor legale, sistemul unic pentru apeluri de urgenţă 112 este administrat de STS, care prelucrează datele primite de la operatorii de telefonie mobilă, în momentul iniţierii apelurilor. Aceste date sunt oferite ulterior de către autorităţi echipelor de intervenţie în situaţii de urgenţă. Operatorii de telefonie mobilă sunt obligaţi prin lege să asigure confidenţialitatea convorbirilor telefonice şi să nu ofere informaţii despre acestea.

Vodafone România

Compania noastră respectă prevederile legale conform cărora, odată cu iniţierea fiecărui apel către Serviciul de Urgenţă 112, se transmite în mod automat către SNUAU (Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă) informaţia de localizare primară. Aceasta este conformă cu obligaţiile legale care revin operatorului, specificate în autorizaţia generală emisă de ANCOM, precum şi în legislaţia privind organizarea şi funcţionarea sistemului 112.

Cosmote România

CITEȘTE ȘI: SRI și STS dețin tehnica de localizare cu precizie. Specialiștii explică printr-o simulare cum trebuia acționat

R.D.

NICIUN COMENTARIU