4 C
București
duminică, 28 noiembrie 2021 - 4:47
No menu items!

Poșta Română a deschis prima franciză, în parteneriat cu Domino Plaza. Ce prevede contractul

spot_img

Încasările anuale ale unității sunt estimate la 1 milion de lei

posta franciza

Compania Naţională Poşta Română şi Domino Plaza au deschis prima franciză a operatorului naţional de servicii poştale, în Cartierul Tei din București, zonă în care locuiesc circa 80.000 de persoane, potrivit unui comunicat de presă.

Conform contractului semnat cu Poşta Română, subunitatea poştală Partener Domino a fost dotată de către beneficiarul de franciză cu toate echipamentele impuse de activitatea poştală, inclusiv cu sistemele de securitate necesare. Costul estimat al investiţiilor făcute de către Domino Servicii Diverse SRL este de aproximativ 40.000 de lei.

În cadrul subunităţii vor lucra 3 angajaţi, cu un program de lucru cu publicul, de luni până sâmbătă, între orele 9.00–21.00, şi duminică, 9.00–17.30. Aceasta va oferi toate produsele şi serviciile din portofoliul Poştei Române, cu excepţia distribuţiei de pensii.

”În era digitală, unele locaţii tradiţionale ale Poştei nu mai sunt viabile. Mutând serviciul în lanţuri de magazine poziţionate comercial, clienţii beneficiază de o experienţă completă de retail. Prin acest parteneriat, Poşta Română, în calitate de francizor, îşi va optimiza portofoliul de produse şi servicii, dar şi costurile operaţionale, raportat la valoarea adăugată a acestora”, a declarat Alexandru Petrescu, directorul general al Poştei Române.

Beneficiarul de franciză va raporta Poştei Române veniturile încasate, din care va păstra o sumă constituită din comisioane fixe aplicate pe serviciu sau produs furnizat. La această sumă finală, operatorul naţional de servicii poştale va mai încasa o redevenţă de 2%. Tarifele produselor şi serviciilor furnizate prin beneficiarul de franciză vor fi cele practicate de Poşta Română în toată reţeaua sa, fără niciun fel de cost suplimentar.

Anca Cîmpeanu, director al complexului Domino Plaza, a declarat că parteneriatul cu Poșta Română este o oportunitate de business, inclusiv în sensul fidelizării şi extinderii numărului de clienţi. ”Analizăm extinderea acestui parteneriat şi în alte oraşe din ţară, unde, la fel ca şi în Bucureşti, să lucrăm cu tarifele Poştei Române şi zero comision perceput clienţilor”, a afirmat Cîmpeanu.

Încasările anuale estimate în subunitatea poştală Partener Domino sunt de aproximativ 1 milion de lei, cu un profit estimat pentru Poşta Română de 78.000 de lei. Veniturile anuale estimate ale Domino Servicii Diverse sunt de peste 150.000 de lei.

Planul de management al Companiei Naţionale Poşta Română, pentru perioada 2013–2016, are ca reper strategic procesul de reorganizare a proceselor, în paralel cu optimizarea portofoliului de produse şi servicii. În cadrul acestei strategii, Poşta Română intenţionează să dezvolte parteneriate cu potenţiali beneficiari, având la bază un model de business modular, care să permită implementarea sistemului de franciză poştală în mare parte din reţeaua de subunităţi.

Compania Naţională Poşta Română SA deţine cea mai mare reţea de distribuţie la nivel naţional, însemnând peste 80% din totalul subunităţilor poştale care operează, în prezent, în România.

 S.Z.