17.6 C
București
sâmbătă, 12 iunie 2021 - 19:32

Pentru prima dată de la începutul pandemiei, un spital înființează un call center pentru persoanele care au rude internate cu Covid, la ATI

spot_img

Rudele pacienților infectați cu Covid și care sunt internați în secția ATI, pot cere informații despre starea lor de sănătate la call centeru-ul înființat în premieră la Institutul de Pneumoftiziologie “Marius Nasta”. Suportul tehnic este asigurat de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, iar apelurile sunt preluate de studenţi voluntari din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti.

STS arată, într-un comunicat de presă transmis miercuri, că iniţiativa unităţii medicale este utilă întrucât accesul aparţinătorilor nu este permis în spital tocmai din cauza situaţiei pandemice, în vederea limitării răspândirii noului coronavirus.

“Consider extrem de importantă comunicarea pe care trebuie să o avem atât cu pacienţii, cât şi cu aparţinătorii acestora, mai ales atunci când starea de sănătate a celor internaţi în spital este extrem de gravă. Este absolut firesc să putem să oferim toate informaţiile în privinţa stării de sănătate a pacientului către persoana desemnată să ţină legătura cu spitalul. Din păcate, în anumite situaţii, dar şi în contextul actual, pandemic, în care volumul de muncă este foarte mare şi mulţi dintre noi, cei care facem parte din personalul medical, am ajuns aproape de epuizare, am observat o imposibilitate de a răspunde de fiecare dată prompt aparţinătorilor acestor pacienţi. Astfel, am decis să înfiinţăm această linie telefonică de tip call center, pentru a veni cât mai aproape de rudele celor internaţi la Institutul «Marius Nasta» în stare gravă, în ATI COVID-19, şi să le oferim toate detaliile despre pacienţi. Înţelegem cât de greu este să ai pe cineva în stare gravă în spital, înţelegem suferinţa şi înţelegem că pandemia a îngrădit accesul aparţinătorului la ruda suferindă. Astfel am vrut să fim mai aproape de aparţinători, să îi ajutăm şi să îi asigurăm că facem tot ce ne stă în putinţă pentru ca totul să fie bine. Luptăm cu toate forţele pentru fiecare minut din viaţa pacienţilor noştri şi vă asigur că acestea nu sunt doar vorbe”, a declarat managerul Institutului de Pneumoftiziologie “Marius Nasta” din Capitală, Beatrice Mahler.

Rudele şi aparţinătorii pot apela numerele 031.9472 şi 031.433.5231 ori de câte ori au nevoie să afle informaţii despre starea de sănătate a pacienţilor internaţi în secţia ATI COVID-19. Conform reglementărilor GDPR, dar şi pentru a respecta dorinţele pacienţilor, informaţiile vor fi transmise exclusiv persoanei desemnate în acest sens de către pacient la momentul internării şi aflată în fişa de observaţie a pacientului.

Call center-ul va funcţiona 7 zile din 7, în intervalul orar 08:00-13:00 şi 14:00-20:00 şi va fi deservit de o echipă de voluntari, studenţi ai Facultăţii de Medicină din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Carol Davila” din Bucureşti.

Studenţii care deservesc call center-ul vor avea sprijinul unui grup de psihologi pentru relaţionarea cu aparţinătorii, pentru a îmbunătăţi înţelegerea nevoilor celor care apelează call center-ul.

“Cu toate că perioada pandemiei de COVID-19 a însemnat o creştere semnificativă a numărului de servicii furnizate de instituţia noastră, în toate domeniile tehnice, am răspuns afirmativ fiecărui demers de responsabilitate socială. Înţelegem cât de important este ca rudele să cunoască starea de sănătate a celor internaţi şi înţelegem nevoia de relaţionare a pacienţilor şi a aparţinătorilor cu personalul medical. Suportul tehnic furnizat de STS Institutului «Marius Nasta» face posibilă menţinerea legăturii între aceştia, serviciile de comunicaţii reprezentând, de fapt, servicii de solidaritate în beneficiul populaţiei”, a afirmat general-locotenent ing. Ionel-Sorin Bălan, directorul STS.

Programul este unul pilot în România şi urmăreşte îmbunătăţirea actului medical, prin oferirea de suport pacienţilor şi familiilor acestora.