16.1 C
București
sâmbătă, 23 octombrie 2021 - 1:20

Patronii de terase pot fi sancționați dur pentru datele luate de la clienți. CITIȚI AICI LEGEA

spot_img

Proprietarii și angajații teraselor sunt obligați să noteze datele clienţilor, potrivit normelor publicate în 29 mai, deși nu există sancţiuni pentru lipsa registrului de evidență a clienților. Deținătorii de terase trebuie să aibă în atenție leigslația privind protecția datelor cu caracter personal, altfel riscă amenzi mai mari decât cele care ar putea fi date în actualele condiții.

Proprietarii de terase care și-au deschis afacerea, vor fi obligați să deţină un registru cu evidenţa clienţilor care fac rezervare, cu scopul ușurării unei eventuale anchete epidemiologice.

În aceste condiții, ei trebuie să țină cont de legislația privind datele cu caracter personal (GDPR), în condițiile în care prelucrează asemenea informații, cum ar fi numele și numărul de telefon al clientului. Altfel, sancțiunile în domeniul GDPR sunt extrem de mari. 

Există deja precedente – un hotel din România a primit amendă 15.000 lei pentru încălcarea GDPR. O persoană a divulgat datele personale a 46 de oaspeţi ce luau micul-dejun.

Cu alte cuvinte, o primă măsură de bază ar informarea clienților cărora li se colectează aceste date trebuie că aceasta se petrece în baza unei prevederi legale, cum sunt actele normative adoptate pentru ridicarea restricțiilor. Spre exemplu, un client poate face plângere la autoritatea competentă cel puțin pentru faptul că nu a fost informat asupra temeiului juridic în baza căruia i-au fost colectate datele personale. De asemenea, firmele care dețin terase pot fi sancționate pentru că nu asigură protecția datelor colectate.

„Indiferent de cum ţinem acest registru de rezervări, ar trebui să fim foarte atenţi cine are acces la el”, a avertizat avocatul Ana Maria Udrişte, potrivit Mediafax.

CITIȚI AICI LEGEA DE SANCȚIONARE