Pasarele de milioane de euro în Mamaia, fără acces pentru persoanele cu dizabilități

Trecerile de pietoni din stațiunea Mamaia au fost înlocuite cu pasarele neprevăzute cu platforme pentru persoane cu dizabilități sau cărucioare pentru copii

Pasarela-mamaia_SZ

Trecerea de pietoni supraaglomerată care făcea legătura dintre Satul de Vacanţă şi plajă (Hotelul Perla, Telegondolă, Aqua Parc), a fost înlocuită cu o pasarelă imposibil de folosit de mamele cu copii în cărucioare sau de persoanele cu dizabilităţi

Construcţia face parte dintr-un ansamblu de trei pasarele, care au înlocuit toate cele 12 treceri de pietoni din staţiune. Au costat 3 milioane de euro din fonduri europene, încasate de Polaris (firma PSD-istului Eduard Martin) şi de Mobitom (controlată de cuplul Mazăre-Constantinescu).

Principalul punct de acces pietonal în staţiunea Mamaia, trecerea de pietoni atât de aglomerată în fiecară vară, din dreptul Satului de Vacanţă, a fost închis. În locul trecerii de pietoni, municipalitatea a ridicat o pasarelă cu peste 50 de trepte, imposibil de folosit de o persoană cu dizabilităţi. Mamele cu copii mici trebuie să dea dovadă, și ele, de calităţi fizice deosebite, ca să traverseze bulevardul care desparte parcul de distracţii de plajă şi hoteluri.

De altfel, accesul în staţiunea Mamaia, către plajă, se face, din această vară, pe trei pasarele construite de firma proaspătului deputat PSD Eduard Martin. Când a înlocuit 12 treceri de pietoni cu trei pasarele de inspiraţie marină, proiectantul a uitat de turiştii în cărucior care ar vrea să traverseze bulevardul principal prin dreptul celui mai circulat nod: Satul de Vacanţă – Telegondolă.

Prima pasarelă pietonală (cea din fotografie) a fost inaugurată de 1 Mai de primarul Constanţei, Radu Mazăre, în prezenţa premierului Victor Ponta. Finalizarea ultimelor două pasarele (de la Cazinoul Mamaia şi Hotelul Rex) a reprezentat şi motivaţia în cazul emiterii unei Ordonanţe de Urgenţă a Guvernului, prin care a fost modificată Legea 597/2001, privind autorizarea construcţiilor în zona de coastă a Mării Negre. Ordonanţa permite continuarea lucrărilor din fonduri europene, în special în zona de litoral, acolo unde construcţiile erau interzise în perioada sezonului estival. Lucrările la pasarelele intitulate „Yacht”, „Năvod şi pescăruşi” şi „Val retro” au fost aprobate din 2011 de Consiliul Local Constanţa. În expunerea de motive se precizează că în 8 ore de sezon trec în medie 15.000 de maşini, iar cozile maşinilor care staţionează la trecerile de pietoni depăşesc jumătate de kilometru.

Maia Constantin

NICIUN COMENTARIU