duminică, 17 ianuarie 2021 - 2:58

Parlamentul European cere măsuri dure împotriva ”țepelor” din comerțul online

Vaccinare în stand-by, în Norvegia, din cauza prea multor decese la persoane vârstnice

Norvegia a înregistrat un total de 29 de decese la persoanele de peste 75 de ani care au primit prima doză de vaccin anti-Covid,...

DNA clasează dosarul Chiliman-Moisescu, după ce i-a reținut în 2015

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a clasat dosarul în care fostul primar PNL al Sectorului 1, Andrei Chiliman, era acuzat că ar fi primit comisioane în...

Gafa Guvernului Cîțu, pe banii românilor

Angajatorii din România sunt bulversați de o gafă a Guvernului Cîțu. Executivul a uitat să precizeze în hotărârea prin care a fost mărit salariul...

Whatsapp amână noile condiții de confidențialitate, dar nu renunță la ele

WhatsApp anunţă că va amâna cu trei luni aplicarea noilor politici de intimitate, care ar fi trebuit să devină active de la 8 februarie....

Palamentul European a cerut marți instituirea la nivelul UE a unor reguli pentru a proteja mai bine consumatorii împotriva escrocheriilor și a identifica și opri mai repede comercianții falși. Deputații au revizuit regulamentul privind cooperarea pentru protecția consumatorilor (CPC), cu 591 de voturi la 80 și 15 abțineri. După aprobarea de către Consiliul UE, noul Regulament se va aplica la 24 de luni după intrarea în vigoare.

Parlamentul European a plecat de la realitatea că 37% din paginile pentru comerț și rezervări online pentru călătorii, distracții, haine, bunuri electronice și servicii de credite de consum încălcau prevederile legislației UE privind consumatorii, în 2014.

Autoritățile naționale de aplicare a legii vor avea mai multe puteri pentru a detecta și a opri încălcările online ale legilor de protecție a consumatorilor și își vor putea coordona mai bine acțiunile în UE, potrivit unui comunicat al PE.

Noile reguli îşi propun să acopere vidul legislativ accentuat sisteme de protecție a consumatorului diferite de la un stat UE la altul. Atribuțiile legate de investigații și aplicarea legii trebuie să cuprindă, printre altele:

  • cererea de informații de la deținătorii de domenii și de la bănci pentru a identifica falșii comercianți
  • achiziționarea de bunuri și servicii pentru testare, inclusiv sub acoperire (“cumpărători misterioși”)
  • cererea ca un avertisment să fie afișat în mod explicit pentru consumatori sau cererea ca un furnizor de servicii de găzduire să înlăture, dezactiveze sau sa restricționeze accesul la o interfața online (de ex. pagină de internet sau aplicație) dacă nu existe mijloace eficiente de a opri o practică ilegală
  • impunerea de penalități, cum ar fi amenzi sau plata unor penalități periodice
  • angajamente din partea comerciantului de a oferi remedii adecvate consumatorilor afectați și informarea lor despre cum să obțină acele compensații.

Comisia va coordona acțiuni în cazurile în care o infracțiune a afectat, afectează sau va afecta probabil interesele colective ale consumatorilor în cel puțin două treimi din statele membre, însumând împreună cel puțin două treimi din populația UE.

Unul dintre amendamentele principale ale PE în cursul negocierilor cu Consiliul a fost o mai mare implicare a organizațiilor consumatorilor. Acestea vor juca un rol proactiv în identificarea infracțiunilor suspectate, întrucât ele pot afla mai devreme decât autoritățile.

Exemple de practici anterioare care ar putea fi combătute mai bine:

     – promovarea transfrontalieră de scurtă durată de către o companie aeriană care mai târziu anulează biletele la ofertă

     – un abonament ascuns în spatele unei oferte de a încerca obţinerea unui unui telefon la preţul de 1 euro

     – un comerciant online care nu oferă mobilierul de design pe care îl anunță și care s-a mutat de patru ori în trei ani

     – plângeri privind prețurile de închiriere mașini introduse în centrele pentru consumatorii europeni care arată discriminări în funcție de țara de origine.

V.B.

Avertizare de polei pe Autostrada A3. Deja s-au produs trei accidente

Centrul Infotrafic din Inspectoratul General al Poliției Române îi avertizează pe șoferi că pe autostrada A3 București – Ploiești sunt porțiuni acoperite cu polei,...

Avertizare pentru românii care călătoresc în Olanda

Ministerul Afacerilor Externe îi informează pe cetăţenii români care se află, tranzitează sau doresc să călătorească în Regatul Țărilor de Jos că, potrivit informațiilor...

OMS, împotriva certificatelor de imunitate și a eliminării restricțiilor la călătorii internaționale

Organizația Mondială a Sănătății nu sfătuiește guvernele să ceară dovezi ale vaccinării sau imunității Covid ca o condiție pentru călătoriile internaționale, invocând „aspecte critice...

Priorități la vaccinare: Persoanele cu handicap și oamenii străzii, cuprinși în etapa a doua a campaniei

Ministrul Sănătăţii, Vlad Voiculescu, a anunţat vineri că persoanele fără adăpost şi cele cu handicap vor intra în etapa a doua de vaccinare anti-COVID,...

STS anunță că plaforma dedicată vaccinării funcționează

Platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/ este disponibilă şi poate fi accesată la nivel naţional în vederea programării pentru vaccinare anti-COVID, a anunţat, vineri, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale,...