marți, 1 decembrie 2020 - 8:33

Parchetul General a început investigațiile în cazul accidentului din Muntenegru. Făptuitor: șoferul firmei Gregory Tour, nu polițistul UPDATE

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...

UK: Pandemia scoate la suprafață rețelele de exploatare sexuală a româncelor. 90% dintre ele au fost recrutate de iubiți

Traficanții sexuali pot obține profituri de peste 1 milion de lire sterline pe an de pe urma unui bordel, iar restricțiile Covid le-au ușurat...

Pacienții COVID din corturile militare intră în iarnă. Primul medic al țării: Altă întrebare

Președintele Klaus Iohannis a anunțat, luni, cu ocazia vizitării Spitalului Universitar București (fost Municipal), că nu există încă soluții pentru pacienții COVID internați în...

  • UPDATE

Directorul firmei Gregory Tour al cărui autocar s-a prăbușit într-o prăpastie în Muntenegru este audiat marți de procurorii Parchetului General. Ștefan Grigore răspunde întrebărilor anchetatorilor români care investighează împrejurările producerii tragediei, deocamdată, doar ca accident de muncă.

Tot marți este așteptat la Parchetul General și Marius Usturoiu, acționarul majoritar al companiei de turism Mareea Travel, cea care a organizat sejurul în Muntenegru și Croația.

Autorităţiile române vor cere transfer de procedură în dosarul morţii celor 18 turişti în accidentul de autocar din Muntenegru. Investigaţia făcută la Podgoriţa arată că George Ciobanu, poliţistul român angajat şi la compania de transport internaţional, nu se afla la volanul autocarului în momentul producerii accidentului, ci în orele de odihnă.

De altfel aceasta este şi singura direcţie pe care poate merge ancheta Parchetului General care s-a autosesizat în acest caz investigând, momentan, doar împrejurările producerii tragediei ca accident de muncă.

Făptuitor în dosarul de la Bucureşti este considerat Dan Mărgărit, cel de-al doilea şofer al autocarului, angajat al transportatorului Gregory Tour, care a şi supravieţuit în urma accidentului.

Proba esenţială în dosarul de la Bucureşti va fi diagrama autocarului, care funcţionează ca şi cutia neagră în cazul aparatelor de zbor. Toate modificările de parcurs, viteza de rulaj, dar şi timpii de odihnă şi de condus pentru şoferi pot fi citite şi în acest moment de autorităţile din Muntenegru, întrucât deţin aceeaşi tehnologie ca şi Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier din România, autoritatea specializată din Ministerul Transporturilor.

Diagrama autocarului, probă esenţială în anchetă
Parchetul General a obţinut deja toate documentele legate de autorizarea transportului şi a firmei care deţine autocarul. Gregory Tour, compania care deţinea autocarul şi la care erau angajaţi cei doi şoferi, este licenţiată din 2006 pentru transport internaţional de persoane. Investigaţiile preliminare arată că nu există nereguli nici în privinţa contractului derulat de compania de turism Mareea Travel, cea care a subcontractat serviciul de transport. Dar verificările derulate la cele două societăți nu s-au încheiat.
Procurorii români verifică acum și toate documentele care atestă competențele celor doi șoferi, pornind de la analizele medicale și testele psihologice pe care firma era obligată să le reînnoiască periodic angajaților.
Identificarea cadavrelor, pe baza probei ADN
Cadavrele celor 18 români morţi în tragedia din Podgoriţa vor fi preluate pentru identificare şi la Institutul Național de Medicină Legală (INML) “Mina Minovici”, din Capitală. Toţi poliţiştii Serviciului Omorurui din cadrul IGPR au fost mobilizaţi pentru această operaţiune.
Întrucât nu toate victimele pot fi identificate doar după starea cadavrului, specialiştii INML sunt pregătiţi să preleveze probe ADN de la rudele celor decedaţi, tocmai ca să fie eliminate orice îndoieli. Normele de transport aerian internaţional pentru cadavre impun reguli foarte stricte: saci septici, coșciug din zinc cu capac cositorit, îmbrăcat în lemn, motiv pentru care procedura de identificare și predare a trupurilor neînsuflețite către familii ar putea dura câteva zile.
Victimele accidentului din Muntenegru vor fi transportate în țară cu trei aeronave militare, două dintre acestea urmând să aducă în România răniții. Aeronavele au decolat spre Muntenegru, marţi dimineaţă, de la Baza 90 Otopeni. La bordul acestora se află 11 medici şi 11 asistenţi SMURD şi cinci angajaţi ai MApN. Aceştia sunt coordonaţi de Bogdan Opriţa, coordonatorul SMURD Bucureşti şi purtătorul de cuvânt al Spitalului de Urgenţă Floreasca.
Mihaela Chiper

„Icoana” unui candidat PNL, în „procesiune electorală” prin județ. FOTO

Fostul primar din Turceni, Ion Iordache, își promovează imaginea obligându-și stafful de campanie să colinde cu tabloul său pe post de icoană. Este cel mai...

Top autostrăzi octombrie. Cele mai mari progrese ale constructorilor de autostrăzi. FOTO/VIDEO

Constructorii unor loturi din autostrăzile Comarnic – Brașov, Sibiu – Pitești și Sebeș – Turda au avut luna trecută cele mai mari progrese, potrivit...

Tragedia de la Piatra Neamț: Singurul supraviețuitor al incendiului a ieșit de la terapie intensivă

Pacientul adus în stare gravă la unitatea mobilă Leţcani de la Spitalul Judeţean Neamţ în urma incendiului din 14 noiembrie se simte mai bine,...

Poliția și jandarmeria Constanța, mobilizate pentru Pelerinajul de Sfântul Andrei ca pentru un Hram normal

„Dispozitive uzuale pentru un astfel de eveniment” şi „nu au fost adoptate măsuri suplimentare faţă de anii precedenţi” şi nici „nu au fost mobilizate...

Președintele Klaus Iohannis a stâlcit comorbiditățile

Președintele Klaus Iohannis a reușit să greșească forma celui mai des-utilizat substantiv din această pandemie. Liderul de la Cotroceni a spus “comorbități”, în loc...