6.1 C
București
miercuri, 1 decembrie 2021 - 20:35
No menu items!

ORA DE SPORT: Cât de eficiente sunt băuturile energizante

spot_img

Este o greșeală să consumăm băuturi energizante atunci când suntem obosiți pentru că acestea de fapt maschează oboseala

 images (6)

Atunci când simțim nevoia de o sursă rapidă de energie, mulți dintre noi apelăm la băuturile energizante. Dar v-ați gândit vreodată ce efect au aceste băuturi “miraculoase” asupra organismului?!?

Dacă citim etichetele cu conținutul unor astfel de băuturi și ne gândim ce efecte au acestea asupra organismului, pentru mulți balanța nu ar mai înclina în favoarea acestora, notează viatainverdeviu.ro. În primul rând, conțin foarte mult zahăr (asemenea băuturilor răcoritoare , cca o jumătate cană zahăr – deci, da, energizantele îngrașă); se cunoaște efectul nociv al zahărului rafinat în cantități mari asupra organismului.

Cofeina, un stimulent natural întâlnit, spre exemplu, în cafea sau ceai, este principalul ingredient al băuturilor energizante. Are un efect stimulator, 100 mg de cofeina stimulează activitatea mentală, 238 mg cresc rezistența la efort a inimii, dar pentru a atinge acest nivel este nevoie de 3 cutii cel puțin, însă medicul recomandă maxim 1-2 cutii pe zi.

Taurina este un aminoacid produs de organismul animal şi uman, care se găseşte în bilă, în ţesutul pulmonar şi în muşchi. O cutie conține în medie între 400 și 1000 mg taurina sintetică, despre care în ultima vreme medicii au afirmat că nu are niciun efect pentru organism.

Carnitina este o componentă a celulelor umane, care contribuie la oxidarea rapidă a acizilor grași. Reduce oboseala musculară și crește metabolismul.

Glucuronolactona este o altă substanţă care se găseşte în mod natural în corpul uman şi care este adăugată în compoziţia energizantelor cu scopul de a detoxifia organismul. Nu au fost descoperite efecte negative ale glucuronolactonei asupra organismului, confirma AESA , dacă este consumată în cantități rezonabile (1-2 cutii pe zi).

Acestea sunt ingredientele principale la care se adaugă și altele în funcție de producător.

Lisa Lynn, specialist în tulburări metabolice, întreba pe blogul Doctor Oz următoarele: “Multe dintre cele mai populare băuturi energizante conțin ingrediente pe care nu le-ați pune nici în mașina dvs – și atunci de ce le puneți în propriul corp?” Este o greșeală să consumăm băuturi energizante atunci când suntem obosiți pentru că acestea de fapt maschează oboseala. Conținutul cutiei deschide o cale spre rezervele interne ale organismului, cu alte cuvinte, acestea nu oferă energie, ci o epuizează pe cea a organismului. Forțăm astfel corpul și solicităm mușchiul inimii la un efort prea mare. Și cofeina în exces forțeaza inima prea mult, iar când efectul energizantului dispare, realizam cât suntem de “prăbusiți” din cauza oboselii, iar sistemul imunitar este slăbit.

Fanii fitness-ului ar trebui să-și aminteasca că, cofeina este un bun antidiuretic. Consumul acestor băuturi și exercițiile fizice pot duce la pierderi importante de apă. De asemenea, băuturile energizante pot provoca eroziunea dinților datorită nivelului ridicat de aciditate al acestora.

Cum putem evita consumul băuturilor energizante

Printr-o dietă sănătoasă și un stil de viață corect. Consumați alimente bogate în nutruienți și proteine care susțin sistemul imunitar, nu fast food sau dulciuri bogate în calorii oarbe. Dormiți mai mult (8 ore pe zi) și beți multă apă (8 pahare de apă pe zi).

În momente critice, când chiar aveți nevoie de un energizant, se poate consuma, dar atenție, ocazional și nu mai mult de 1-2 cutii pe zi.

Există și alternative naturale. Vă prezint mai jos o rețetă pe care o folosesc zilnic în timpul antrenamentului și a cărei eficiență este probată: 1 portocală, zeama de la o lămâie, 1 linguriță rasă drojdie de bere praf, 1 lingură germeni grâu încolțit, 1 lingură germeni schinduf încolțit, o lingură miere de albine, o cană ceai verde, o cană apă plată. Se mixează la blender și se consumă imediat.

Până data viitoare fiți always fit and ready for fitness!