Oficiali din Ministerul Transporturilor: CFR Marfă intră în insolvență dacă privatizarea eșuează luni

Privatizare fără sfârșit la CFR Marfă. Ministrul Mănescu spune că procesul s-ar putea relua

Privatizare fără sfârșit la CFR Marfă. Ministrul Mănescu spune că procesul s-ar putea relua

Comisia de privatizare a CFR Marfă poartă ultimele negocieri cu avocații societății GFR, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, pentru achiziția companiei CFR Marfă. Oficiali ai Ministerului Transporturilor au precizat pentru Sursa Zilei că, în cazul în care GFR nu plătește luni 170 milioane de euro, operatorul feroviar rămâne în patrimoniul statului, Guvernul renunță la ștergerea datoriilor de aproape 450 milioane de euro și astfel CFR Marfă intră în insolvență.

Avocații plătiți de Gruia Stoica condiționează plata celor 170 de milioane de euro, pentru finalizarea procedurii de finalizare a CFR Marfă, de avizul Consiliului Concurenței și contestă transferul gratuit de la operatorul feroviar către două societăți ale CFR SA al câtorva  sute de active, inclusiv al sediului central al CFR Marfă.

De partea cealaltă, Comisia de privatizare a CFR Marfă urmărește ca GFR să achite, în cursul zilei de luni, restul de aproximativ 170 milioane de euro chiar și fără avizul Consiliului Concurenței. “Dacă nu se plătesc astăzi (luni – n.r.) cei 170 milioane de euro privatizarea CFR Marfă se anulează. Compania CFR Marfă rămâne în ograda Ministerului Transporturilor, iar ștergerea datoriilor este condiționată de privatizarea CFR Marfă în data de 15 octombrie. Guvernul poate relua privatizarea CFR Marfă cu tot cu datoriile de aproximativ 450 milioane de euro”, au explicat surse oficiale din Ministerul Transporturilor.

Potrivit acestora, oficialii GFR au cerut explicații privind transferul a sute de active din patrimoniul CFR Marfă către CFR SA şi către Societatea de Administrare Active Feroviare SA (SAAF). “Sediul central de pe strada Turda din Capitală, un activ de câteva milioane de euro, a fost trecut în patrimoniul SAAF. CFR Marfă, pe lângă cele două nave ferry-boat, deține și dana din Portul Constanța. Blocul CFR Marfă de pe strada Turda și dana din Portul Constanța valorează cel puțin 10 milioane de euro. Nu s-au perfectat procedurile de transfer a terenurilor și clădirilor”, au mai explicat sursele citate.

Alexandru Maghiar

NICIUN COMENTARIU