Obiectivul „Master Planului” pentru CFR Călători – cumpărarea unui strung și a unor marfare

SONY DSC

Master Planul General de Transport al României, gândit de specialiștii Ministerului Transporturilor pentru perioada 2014-2020, este făcut pe genunchi. Chiar dacă jumătate din vagoanele CFR Călători sunt vechi de peste 40 de ani și pun în pericol siguranța pasagerilor, Ministerul Transporturilor cumpără un strung și vagoane de marfă.

Așadar, Ministerul condus de Dan Șova pregătește compania CFR Călători să transporte marfă. Versiunea preliminară a Master Planului pe termen scurt, mediu și lung, postată pe site-ul ampost.ro, prevede achiziția de 150 vagoane de marfă, un strung și modernizarea unor hale. Proiectele privind amenajarea a trei hale și achiziția unui strung subteran sunt în capul listei pentru îmbunătățirea serviciilor de transport feroviar de pasageri.

„În Master Planul de Transport este prevăzută achiziția a 100 de vagoane de marfă tip Feacs și 50 de vagoane tip Habbins. Să modernizeze halele administrate de CFR Călători e ca și cum Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România modernizează toaletele de pe autostrăzi”, ne-au explicat surse din industria feroviară.

În Master Planul General de Transport, aflat în dezbatere publică, sunt și trei proiecte privind modernizarea 30 de locomotive, reabilitarea vagoanelor etajate și modernizarea vagoanelor pentru trenuri de mediu și lung parcurs. De asemenea, este prevăzută achiziția de noi vagoane de călători pentru trenurile de zi și vagoane de transport vehicule.

Ștefan Etveș

NICIUN COMENTARIU