14.3 C
București
vineri, 19 aprilie 2024 - 17:18
No menu items!

Numărul rău-platnicilor, în creștere! Peste 100.000 de datornici, monitorizați pe internet

spot_img

Peste 670.000 de români înregistrează în prezent restanțe la bănci și IFN-uri, numărul acestora crescând de la o lună la alta. Pe fondul aprecierii puternice a euro și a majorării cheltuielilor de consum, tot mai mulți români se văd în imposibilitatea de a mai plăti ratele la timp și, astfel, ajung în procedurile de executare silită.

Potrivit celor mai noi date de la BNR, valoarea totală a creditelor restante în lei ale populației și firmelor, înregistrată în luna august 2017, se cifra la 5,77 miliarde de lei, în creștere cu 0,51% față de suma raportată în iulie 2017, iar restanțele la creditele în valută au urcat cu 7,4%, la 7,08 miliarde de lei. Cea mai mare parte a datoriei depășește termenul de peste 90 de zile (4,32 miliarde lei).

Potrivit experților de la Starbyte, înrăutățirea situației din sectorul de creditare se vede și în procedurile de urmărire a datoriilor.

Pe platforma eKollect, o aplicație bazată pe web care permite controlul, evidența și automatizarea procesului de colectare a datoriilor, folosită de multe dintre instituțiile financiare din România, numărul cazurilor investigate a trecut, în această lună de nivelul de 100.000, cu peste 20.000 față de semestrul anterior.

Prin intermediul aplicației web, instituții precum BCR Leasing IFN SA, COFACE, Allianz Tiriac Asigurări SA, Credius, ERB Retail Services IFN S.A, Storevision Group AB, EOS Matrix S.A., BDO Audit SRL, Infocredit Group LTD, CreditReform, Marfin Bank, BEJ Aequitas, dar și Agroind Bank Moldova au urmărit sau urmăresc situația recuperării datoriilor de la rău-platnici.

„Platforma, complet securizată, gestionează situația reală a persoanelor și firmelor cu datorii și permite creditorilor, bănci, IFN-uri, companiilor de recuperare dar și birouri executorești care fac recuperare Soft și Legal Collection, să gestioneze la un nivel optim acțiunea de colectare a creanțelor. eKollect permite urmărirea dosarelor de executare, insolvență,  faliment și lichidare”, afirmă experții de la Starbyte.

Cum se urmăresc rău-platnicii

Platforma eKollect, o aplicație software dezvoltată în România a cărei primă versiune a fost lansată de Starbyte acum 14 ani, automatizează și simplifică procesul de colectare, monitorizare și raportare pentru bănci, leasing, call center și societăți de colectare.

În aplicație, utilizatorii își integrează toate datele privind restanțierii, de la expunerea totală (informații restante și alte sume), sumele recuperate, garanții, ultima evaluare de informații și de istorie a cazurilor.

eKollect permite monitorizarea şi raportarea prin urmărirea tuturor acţiunilor, a contactelor şi a acordurilor încheiate între părţi. Cu alte cuvinte, eKollect permite simplificarea negocierilor, astfel încât firmele de recuperare să poată înregistra progrese, iar datornicii să nu se simtă agresați cu mesaje și apeluri.

„Prin intermediul aplicației, sunt generate scrisorile sau campaniile telefonice de negociere cu datornicii, eKollect integrând aproape toate canalele de comunicare: server de imprimare pentru scrisori, e-mail ca o metodă alternativă de livrare a notificărilor, fax, SMS, telefonie inbound şi outbound (CTI). Aplicația conține și un modul de raportare de unde managementul poate accesa statistici operaționale (activitatea operatorilor), analiza de eficacitate a recuperării şi rapoartele avansate de Business Intelligence”, afirmă experții de la Starbyte.

eKollect permite, totodată, managementul licitațiilor și a bunurilor (mobile și imobile), istoricul evaluării bunurilor și a datelor evaluatorilor. De asemenea, în cazul firmelor, aplicația integrează date despre toți participanții la dosar (creditori înscriși la masa credală, executori, debitori, giranți, administratori judiciari etc.) și permite, totodată calcularea automată a zileor restante, a onorariilor executorilor, comisioanelor, penalităților zilnice/ anuale, împutațiilor de plăți, în așa fel încât relația dintre cele două părți, creditori și datornici să se desfășoare la un nivel optim, fără erori de comunicare și interpretări.

Banca Naţională a României a anunțat vineri că soldul creditului neguvernamental acordat de bănci a crescut în luna octombrie  cu 0,3% (-0,9% în termeni reali) faţă de luna septembrie, până la nivelul de 233,4 miliarde lei, în condiţiile în care creditarea în lei s-a majorat cu 0,6% (-0,6%în termeni reali), în timp ce creditul în valută exprimat în lei s-a redus cu 0,2%.

Despre Starbyte

Starbyte, unul dintre principalii jucători din sectorul FinTech din România, este o companie românească cu o bogată experiență în dezvoltarea de software pentru Managementul Informaţiei, Managementul Documentelor şi Managementul Proceselor din domeniul Financiar-Bancar, Asigurări şi Risk Management.

Printre clienții Starbyte se află, printre alte instituții financiare, BCR, BRD, ING, Bancpost, Raiffeisen Bank, Icap România și Intesa SanPaolo Bank.

Compania dezvoltă, printre altele, 4 Apply, prima platformă software românească destinată aplicațiilor de credit dezvoltate de principalele bănci și alte instituții financiare, și c GIS & Spatial Data, prima inițiativă software românească menită să ofere mediului de afaceri un instrument util în activitățile strategice.

Starbyte anunța, recent, că 4Apply, platforma software românească din spatele „Creditului cu Buletinul”,a depășit granița de 4 milioane de dosare analizate.

În ceea ce privește platforma GeoBIZ,  aceasta folosește GIS Analytics, Google APi și WEBGL pentru a integra date certificate despre mai mult de 11 milioane de adrese, sedii de firme, puncte de lucru, magazine și proprietăți imobiliare.

Platforma GeoBIZ permite clienților să afle informații relevante privind mediul de afaceri, folosind geolocația. Aceștia pot analiza, folosind geolocația, cum arată concurența într-o anumită zonă, de la oraș la cartier, aplicația oferind date concrete, oficiale, privind numărul firmelor prezente, locațiile, performanța economică a acestora. De asemenea își pot căuta noi clienți, zone de oportunitate investițională și își pot compara rezultatele cu cele ale concurenței.

Emanuel Stan