17.4 C
București
joi, 25 aprilie 2024 - 16:56
No menu items!

Numărul turiștilor de croazieră în România va crește cu 20% în 2014

spot_img

Unul dintre factorii care contribuie la această evoluție este contextul politic nefavorabil din Ucraina

vas_croaziera

Numărul turiștilor de croazieră sosiți în România va înregistra o creștere de aproximativ 20% în 2014, iar unul dintre factorii care contribuie la această evoluție este contextul politic nefavorabil din Ucraina.

Dacă în anul 2013 un număr de aproximativ 54.000 de pasageri au vizitat portul Constanța, în anul 2014, până la această dată, au sosit în jur de 64.500 de pasageri. Creșterea se datorează eforturilor conjugate ale CN Administrația Porturilor Maritime Constanta, ale Asociației Litoral – Delta Dunării și ale autorităților locale, dar și contextului politic nefavorabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croazieră să înlocuiască în itinerariul lor portul Odesa cu Portul Constanța.

Asociația Pentru Promovarea și Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunării
comunicat de presă

Potrivit Asociației, cei 64.500 de turiști sosiți pe teritoriul țării chetuiesc în total peste 6 milioane de euro în zilele în care navele sunt acostate în Portul Constanța.

În plus, multe dintre navele de croazieră care optează acum pentru portul Constanța își prelungesc șederea pe teritoriul României cu aproximativ o noapte, unele ajungând chiar să își dubleze șederea față de anul precedent.

În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetățenii americani, urmați îndeaproape de cetățenii francezi, italieni și germani.

Pe parcursul zilei în care nava acostează la Constanța, turiștii pot opta să meargă în excursii precum tururi de Litoral, degustări de vinuri la Murfatlar, croaziere de o zi în Delta Dunării, tururi arheologice și la mănăstiri. De asemenea, se poate face un tur al Capitalei sau turiștii pot participa la programe cu spectacole folclorice și dejun tradițional românesc.

Turismul de croazieră cu nave de pasageri în portul Constanța reprezintă o nișă cu un potențial real spre care ne concentrăm atenția în continuare. Portul Constanța, orașul Constanța, dar și România, au de câștigat pentru că multe nave de croazieră nu vor mai face escală în portul Odesa. În acest context, consider că România trebuie să-și consolideze strategia de promovare a destinațiilor românești având în vedere situația politică actuală„, a declarat Corina Martin, președintele Asociației Litoral-Delta Dunării.

R.D.