14.3 C
București
vineri, 19 aprilie 2024 - 16:00
No menu items!

Noul Mercedes E Class – mașina care se conduce singură / FOTO

spot_img

Mașina se va și parca singură, cu ajutorul telefonului, în spații închise

mercedes-e-class

Șoferii viitoarei generații E-Class de la Mercedes-Benz vor trebui să se obișnuiască cu un sentiment uimitor: volanul se deplasează în mâinile lor, pentru că autovehicolul se poate conduce singur și pe autostrăzi, și pe drumuri de țară, transmite Bloomberg. 

Viitoarea generație E-Class se aseamănă foarte mult cu actuala clasă C, dar și cu mai marea clasă S. Versiunea anterioară a fost desenată în mod deliberat ca o „cutiuță”, cu suprafețe unghiulare. Dar noul limbaj de design adoptat de Mercedes aduce un profil nou, mai elegant, cu linii mult mai fluide. Designul este realizat de designerul sef de la Daimler, Gordon Wagener.

Viitoarea generație, cu nume de cod W213,  va înlocui actuala generație W212, care este comercializată din 2010.

„Inovații în acest domeniu vin rapid”, a declarat Thomas Weber, șeful Diviziei de Dezvoltare a Daimler, intervievat în biroul său din Sindelfingen, în apropiere de Stuttgart.

În timp ce noi nu vrem să se hrănească așteptările greșite, cum ar fi dormitul în mașină, conducerea autonomă va deveni realitate mult mai repede decât ar crede publicul.

Thomas Weber
șeful Diviziei de Dezvoltare a Daimler

Sisteme auto-conducere (self-driving systems) sunt dezvoltate în multe domenii în care Mercedes lucrează pentru a obține un avantaj în fața rivalilor de la Audi și BMW. În prezent numărul 3 în vânzarile de auto de lux, Mercedes se luptă pentru a prelua conducerea în acest segment până în 2020.

Viitoarea clasă E se bazează  pe MRA (Mercedes Rear-wheel Architecture) – arhitectură care stă la baza rivalului BMW Seria 3. Pentru caroserie s-a folosit, în mare parte, aluminiul, astfel încât greutatea totală a mașinii a scăzut cu 150 de kilograme.

Odată cu lansarea noului E-Class, Mercedes va începe eliminare treptată a motoarelor V6 în favoarea nou-nouțului și mai ieftinului motor cu șase cilindri în linie, alimentat cu benzină și motorină. Mai întâi, va fi lansat un diesel de 2.9 litri cu șase cilindri în linie, care dezvoltă 313 CP și 400 CP. La capătul inferior al gamei E-Class, găsim un motor nou, de 1.6 litri, cu patru cilindri care dezvoltă 122 CP. Despre acest motor se spune că are un nivel al noxelor foarte scăzut, de 99 g în medie de CO2 pe kilometru. Arhitectura MRA este concepută pentru a se adapta tehnologiei „plug-in hibrid”.

Sunt așteptate patru stiluri de caroserie – sedan, urmat de break, coupé și cabrio. De asemenea, este posibil să apară și o variantă AMG, folosind un motor V8 de 4.0 litri turbo twin, de la  C63 AMG.

Viitoarea clasă E poate păstra mijlocul benzii de rulare cu ajutorul senzorilor și camerelor video instalate pe mașină. Aceasta poate naviga lin și poate ajusta automat viteza în funcție de semnele stradale. Dacă mașina detectează că șoferul nu are mâinile pe volan, sistemul de ajutor de direcție pornește inițial printr- o lumină de avertizare, apoi emite un semnal sonor, iar în final se oprește, forțând șoferul să preia controlul asupra volanului.

Noul Mercedes-Benz E-Class 2016 va deveni o adevărată vitrină tehnologică pentru Daimler.

Mașina se va și putea parca singură, cu ajutorul telefonului, în spații închise.

Mai rămâne de adaptat și legislatia auto la noile tehnologii.

G.C.