20 C
București
vineri, 27 mai 2022 - 3:20
No menu items!

Noi măsuri în urma scandalului facturilor uriașe la curent și gaze. Furnizorii, obligați să recalculeze facturile greșite. Se interzice debranşarea clienţilor

spot_img

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunțat, miercuri, că Executivul a introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizorii de energie, în 15 zile, iar în această perioadă se suspendă şi o eventuală plată a acestora. Totodată, pentru a preîntâmpina eventuale abuzuri faţă de clienţi, s-au interzis debranşările.

„Astăzi am introdus obligativitatea recalculării facturilor emise eronat de către furnizori, adică neaplicarea mecanismelor de plafonare şi compensare. Furnizorii au obligaţia să le recalculeze fără penalităţi în termen de 15 zile. Pe perioada acesta, de 15 zile, se suspendă inclusiv o plată a acestora”, a spus ministrul Energiei Virgil Popescu.

Ministrul a precizat, referitor la numărul facturilor emise eronat, că ”toată lumea vorbeşte de un milion, două milioane,” însă el vrea să vadă raportul ANRE şi al ANPC, pentru a spune exact numărul acestor facturi.

”O factură care nu are elemente că este plafonată şi compensată, evident că nu are aplicate mecanismele de compensare”, a spus Virgil Popescu, adăugând că furnizorii au obligaţia să refacă absolut toate facturile unde nu s-au aplicat prevederile legale.

Ministrul Energiei a afirmat că toţi consumatorii casnici, pe perioada aplicării acestei legi, nu numai cei vulnerabili, vor beneficia de interzicerea debranşării.

“Pentru a întâmpina eventuale abuzuri, pe perioada ordonanţei de plafonare şi compensare sunt interzise practic debranşările, de la data publicării în Monitorul Oficial”, a spus ministrul, arătând că perioada de aplicare a legii este până în 30 iunie.

                                                                                                                Adina Silav