13.9 C
București
vineri, 26 aprilie 2024 - 11:51
No menu items!

Nicușor Dan vrea să introducă taxele de poluare și de București. Ce tarife vor plăti șoferii în funcție de mașină și zonă

spot_img

Șoferii care au maşini care poluează ar putea plăti de anul viitor o taxă, care va fi calculată în funcţie de tipul maşinii şi de cantitatea de noxe emise. De asemenea, și șoferii care nu au mașinile înmatriculate în Capitală vor trebui să scoată din buzunar bani pentru o taxă deloc mică, pentru a putea traversa centrul Bucureştiului. 

Toate aceste prevederi se găsesc într-un proiect al Primăriei Capitalei, care vrea să instituie o zonă cu emisii reduse, pentru o perioadă de șase ani. Proiectul urmează să intre în dezbatere publică, potrivit Antena 3.

Printre autovehiculele pentru care va fi necesară o taxă de anul viitor se numără motocicletele, maşinile diesel, dar şi cele pe benzină sau GPL, cu o normă de poluare mai veche, începând de la cele non-euro, până la EURO 4, în cazul vehiculelor diesel de peste 2 tone. Până în anul 2028 măsurile vor fi mai drastice.

Tarife pentru vehiculele non-Euro și pentru cele cu norma de poluare Euro 1, Euro 2 încep de la 20 de lei pe zi, la 5.500 de lei pe an.

Aceleaşi taxe se aplică şi pentru şoferii vehiculelor care nu sunt înregistrate sau înmatriculate în Bucureşti şi doresc să circule în zona A a Capitalei, zonă care urmează să fie delimitată în viitor.

Cei care nu achită taxele riscă o amendă cuprinsă între 4.000 și 5.000 de lei, iar constatrea se va face de către Brigada Rutieră sau Poliția Locală.

Sunt şi excepţii de la regulament precum autospecialele SMURD, ale pompierilor, poliţiştilor, a mijloacelor de transport în comun şi a utilajelor agricole fie a celor care intervin pentru reparaţia drumurilor publice.

Banii strânși din taxe se vor duce către un fond special care presupune amenajarea pistelor de biciclete, înnoirea mijloacelor de transport în comun, amenajarea părcărilor pentru biciclete, trotinete şi către sprijinirea în achiziţionarea unui maşini electrice sub 1500 kg.

Vehicule care trebuie să achite o taxă pentru a circula în Capitală din 2023

– motociclete, mopede, tricicluri și cvadricicluri

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– benzină, GPL, GNC și GNL cu masa la gol a vehiculului sub 1.000 kg

non-euro şi EURO 1

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului cuprinsă între 1.000 kg şi 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2

– Diesel – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3, EURO 4

– benzină, GPL, GNC și GNL – cu masa la gol a vehiculului peste 2.000 kg

non-euro, EURO 1, EURO 2, EURO 3

Ce taxe vor fi pentru vehiculele non-euro, EURO 1 și EURO 2

-Taxă 1 zi: 20 lei

-Taxă 3 zile: 55 lei

-Taxă 7 zile: 120 lei

-Taxă 30 de zile: 500 lei

-Taxă 365 de zile: 5.500 lei

Ce taxe se plătesc pentru mașinile care nu sunt înregistrate în Capitală

-Taxa zilnică – 20 lei

-Taxă 5 zile – 90 lei

-Taxă 7 zile – 120 lei

-Taxă 30 de zile – 500 lei

-Taxă 365 de zile – 5.500 lei

Sute de mii de navetiști intră în Capitală de luni până vineri

În Bucureşti sunt 700.000 de persoane care lucrează şi care au domiciliul în alt judeţ, astfel Capitala are 3 milioane de locuitori în timpul zilelor de lucru.

Raportat la populaţia activă din judeţele respective, Bucureştiul a reuşit performanţa de a atrage aproape jumătate din aceasta din judeţul Giurgiu spre exemplu, mai bine de o treime din Călăraşi şi un sfert din Ialomiţa, Teleorman sau Dâmboviţa, judeţe unde cele mai multe localităţi se află la circa o oră – o oră şi jumătate cu maşina personală, pe o rază de circa 100 de kilometri, potrivit ZF.

Bucureştiul nu are dezvoltată infrastructura pentru navetişti, centura ocolitoare este una nefuncţională, parcări la limita centurii nu există, iar unele parcări stau goale pentru că nu au fost amplasate unde trebuie, conform nevoilor actuale.

                                                                                                              Adina Silav