luni, 18 ianuarie 2021 - 6:36

Nicio persoană nu și-a pierdut viața în accidente rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Azuga-Bușteni, de la instalarea pasarelelor pietonale

Rareș Bogdan: Orban conduce dictatorial. I s-a umflat capul. Se crede lupul alfa

Prim-vicepreședintele PNL, Rareș Bogdan afirmă că liderul partidului, Ludovic Orban, conduce în mod dictatorial PNL, impunând decizii și ignorându-i pe ceilalți liberali din conducerea...

Cât timp vor avea imunitate bolnavii de COVID. Cei cu anticorpi pot avea încă virusul și îl pot transmite (Studiu)

Cercetări preliminare făcute de oameni de știință de la Institutul de Sănătate Publică din Anglia arată că reinfectările celor care au trecut deja prin...

Băncile explică de ce s-a creat registrul electronic pentru ANAF

Asociaţia Română a Băncilor (ARB) a spus, răspunzând unei solicitări ZF, că noul registru electronic prin care ANAF colectează date despre conturile companiilor şi...

Vaccinul nu ne scapă de restricții. Masca va mai fi folosită mult timp

Adrian Streinu Cercel a făcut astăzi doza de rapel a vaccinului anti-covid-19 și a explicat cu această ocazie că, în urma testelor făcute asupra...

În zona stațiunilor turistice amintite, au fost instalate patru pasarele pietonale, una în Comarnic, două în Bușteni și una în Azuga

autostrada_comarnic_brasov

Instalarea pasarelelor pietonale, a semafoarelor inteligente și a separatoarelor de sens pe DN1, tronsonul Comarnic-Azuga-Bușteni, au dus la reducerea numărului accidentelor rutiere grave, potrivit unui comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) transmis, duminică.

Nicio persoană nu și-a pierdut viața în accidente rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Azuga-Bușteni, de la instalarea pasarelelor pietonale, a semafoarelor inteligente și a separatoarelor de sens. În urma solicitării pe care Guvernul României a avut-o în vara anului trecut de asigurare a fluenței traficului rutier și a creșterii siguranței rutiere pe DN1, tronsonul Comarnic-Bușteni-Azuga, viceprim-ministrul pentru securitate națională, ministrul Afacerilor Interne, Gabriel Oprea a dispus în cursul lunii august 2013 implementarea unor soluții tehnice, provizorii, pentru reducerea accidentelor cu victime”, precizează sursa citată.

Astfel, în zona stațiunilor turistice amintite, au fost instalate patru pasarele pietonale, una în Comarnic, două în Bușteni și una în Azuga, care au permis desființarea a șapte treceri de pietoni din cele trei stațiuni, fiind montate separatoare de sens în centrul stațiunii Bușteni și instalate semafoare inteligente. Coordonarea implementării soluțiilor tehnice a fost realizată de către Direcția Rutieră din cadrul IGPR.

La un an de la implementarea acestor soluții, din analizele efectuate de către Poliția Rutieră a reieșit că în cele trei stațiuni turistice, pe artera tranzitată de DN 1, numărul accidentelor rutiere grave și al consecințelor acestora a fost redus semnificativ. Nicio persoană nu și-a pierdut viața în vreun accident rutier. Un rol important l-a avut și suplimentarea numărului de polițiști care au acționat în special la sfârșit de săptămână și cu ocazia sărbătorilor legale

Comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR)

IGPR afirmă că fluența traficului rutier pe DN1 a crescut considerabil, timpul de parcurgere a tronsonului Comarnic-Sinaia-Bușteni-Azuga reducându-se, în medie, de la 2 ore, la 40-60 de minute, în week-end și sărbători legale.

Conform normativelor tehnice, capacitatea de circulație a unui drum național, clasa I, categorie în care este încadrat și Drumul Național 1, este de 800 de autovehicule pe sens de circulație pe oră.

”Aceste valori scad proporțional cu numărul conflictelor de trafic generate de trecerile pentru pietoni, relații de stânga, obiective cu acces la drum sau traversarea localităților. Depășirea capacității de circulație a unui drum generează scăderea vitezei de circulație a autovehiculelor și implicit formarea coloanelor și ambuteiajelor. Din anul 1999 și până în august 2013, în localitățile Comarnic, Bușteni și Azuga au avut loc 323 de accidente în urma cărora au rezultate 465 de victime, dintre care 51 de persoane decedate. De asemenea, în perioada amintită, în cele trei localități s-au produs 3.483 de tamponări”, adaugă IGPR.

C.A. 

Restricții noi în Italia, după creșterea numărului de cazuri COVID

Numărul crescut al cazurilor de infectare cu noul coronavirus le-a determinat pe autoritățile din Italia să înăsprească din nou regulile de combatere a pandemiei,...

Studenții de la medicină din Cluj, interziși în spitale, fără vaccin COVID

Rectorul Universității de Medicină și Farmacie Cluj (UMF Cluj), Anca Buzoianu, a anunțat că studenții care refuză vaccinul nu vor intra în spitale, pentru a...

Testarea COVID în școli, după redeschiderea din 8 februarie

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a explicat cum se va face testarea COVID-19 în școli, în contexrtul în care autoritățile vor...

Vaccinare în stand-by, în Norvegia, din cauza prea multor decese la persoane vârstnice

Norvegia a înregistrat un total de 29 de decese la persoanele de peste 75 de ani care au primit prima doză de vaccin anti-Covid,...

DNA clasează dosarul Chiliman-Moisescu, după ce i-a reținut în 2015

Direcția Națională Anticorupție (DNA) a clasat dosarul în care fostul primar PNL al Sectorului 1, Andrei Chiliman, era acuzat că ar fi primit comisioane în...