marți, 26 ianuarie 2021 - 21:12

Ministerul Transporturilor cere ajutorul Guvernului pentru a evita falimentul CFR Marfă

Care este pedeapsa pe care au cerut-o procurorii pentru Elena Udrea

Procurorul DNA a cerut, la ultimul termen al dosarului în care Elena Udrea este judecată pentru fapte de corupție în legătură cu campania electorală...

Iohannis i-a chemat la Vila Lac pe premierul Cîțu și pe liderii Coaliției de guvernare

Klaus Iohannis are o întâlnire cu membrii coaliției de guvernare la Vila Lac, marți la ora 17. Președintele vrea să discute cu șefii partidelor...

Angela Merkel: ”Trebuie să diminuăm traficul aerian, astfel încât să nu se mai poată ajunge nicăieri”

Vlad Drăghicescu (corespondență specială) ”Ce ne facem cu germanii care călătoresc? Am întrebat de o sută de ori în cadrul consultărilor purtate cu premierii landurilor: de...

Ce a răspuns Ludovic Orban când a fost întrebat dacă mai candidează la șefia PNL

Actualul președinte al PNL, Ludovic Orban, a evitat să răspundă deschis dacă mai candidează sau nu la congresul partidului, care va avea loc în...

CFR locomotiva

Ministerul Trasporturilor face eforturi disperate să scape de CFR Marfă, „gaura neagră” a Guvernului Victor Ponta în care se pompează bani pentru a ține în viață o companie aflată în pragul falimentului.

Oficialii Ministerului Transporturilor au cerut Guvernului Victor Ponta ca banii obținuți din vânzarea acțiunilor societăților comerciale aflate sub autoritatea MTI să fie utilizați pentru reluarea privatizării CFR Marfă. Dacă Guvernul nu aprobă ordonanța inițiată de Ministerul Transporturilor și CFR nu va mai fi privatizată conversia datoriilor în acțiuni, de aproape 500 milioane de euro, va fi anulată și operatorul feroviar intră în faliment. Potrivit notei de fundamentare a Ordonanței de Urgență a Guvernului privind asigurarea condițiițor de finanțare a activităților legate de organizarea și desfășurarea proceselor de privatizare derulate de Ministerul Transporturilor în perioada 2013-2014, „În lipsa continuării privatizării, conversia realizată conform actelor normative mai sus invocate este pasibil a fi anulată, cu toate efectele subsecvente”. “Neadoptarea unor măsuri urgente de asigurare a resurselor financiare necesare bunei desfăşurări a activităţilor de administrare şi pregătire a privatizării poate atrage disfuncţionalităţi majore în calendarul preconizat pentru respectarea angajamentelor asumate de Guvernul României faţă de organismele financiare internaţionale la reluar ea procedurii de privatizare. (…).  Astfel, situaţia economico – financiară a CFR Marfă s-ar deteriora ireversibil, determinând influenţa negativă a rezultatului exerciţiului financiar, ceea ce concură la influenţarea negativă a situaţiei economico-financiare a ţării, conform monitorizării la care este supusă CFR Marfă de către FMI. Toate aceste elemente descrise vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare face obiectul unei ordonanţe de urgenţă”, se arată în nota de fundamantare.

„Ratarea privatizării CFR Marfă a costat aproape 1 milion de euro”

Liderii de sindicat din CFR Marfă ne-au declarat că Ministerul Transporturilor, în 2013, a alocat cel puțin 100.000 de euro numai pentru salariile membrilor comisiei de privatizare a operatoruluiu feroviar. „ Ratarea privatizării CFR Marfă a costat aproape 1 milion de euro. După ce au dat chix cu privatizarea CFR Marfă acum se caută bani pentru reluarea provedurii de vânzarea a pachetului majoritar deținut de Ministerul Transporturilor la CFR Marfă. Ministerul Transporturilor trebuie să facă rost de bani pentru publicarea anunţului privind selectarea unui nou consultant de privatizare, în presa internă şi internaţională, realizarea unui due diligence juridic, tehnic,

comercial, de mediu și economic de către consultant, evaluarea companiei de către consultant, elaborarea documentelor procedurii de privatizare, publicarea anunţului de vânzare de acţiuni în presa internă şi internaţională, organizarea unei camere de date pentru informarea adecvată a investitorilor și organizarea licitației”, ne-au explicat liderii de sindicat.

Ștefan Etveș

Se amână vaccinarea în România. Gheorghiță (5 ianuarie): România nu ia în calcul amânarea vaccinării

Președintele Comitetului Național de vaccinare COVID, Valeriu Gheorghiță, a precizat, marți, că vaccinările vor fi reprogramate, din cauza deficitului de doze. În urmă cu...

Prefectul Berbeceanu a semnat ca primarul. Decizia de redeschidere a restaurantelor, scrisă cu erori. DOCUMENTE

O eroare strecurată în hotărârea privind redeschiderea restaurantelor în București a dat peste cap activitatea din HORECA până marți, când a fost observată de...

Arhivă cu 500 de milioane de numere de telefon ale utilizatorilor Facebook, vândută pe Telegram

O persoană necunoscută a creat un bot prin care vinde pe Telegram, individual și vrac, numerele de telefon ale peste jumătate de miliard de...

ÎCCJ: Deschiderea unui cont pe o rețea de socializare folosind numele altei persoane este infracțiune

Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept de la Înalta Curte de Casație și Justiție a decis că este infracțiune fapta unei persoane de...

Ritmul de topire a gheții pe Pământ s-a dublat în ultimii 30 de ani

Gheaţa de pe Pământ se topeşte mai rapid decât la jumătatea anilor 1990, având în vedere că schimbările climatice au făcut ca temperatura globală...