24.2 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 17:14
No menu items!

Mihai Tudose, lăudat de Ludovic Orban: „A avut o intervenție extrem de benefică”

spot_img

Preşedintele Camerei Deputaţilor și președintele PNL, Ludovic Orban, a declarat, sâmbătă, în timpul unei vizite la Brăila, pe şantierul Podului suspendat peste Dunăre, că recunoaşte intervenţia social-democratului Mihai Tudose, fost premier şi actual europarlamentar PSD, în realizarea podului de la Brăila, cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani.

„Când am fost ministrul Transporturilor, dacă vă aduceţi aminte, noi am predat documentaţia tehnico-economică la Consiliul Judeţean Tulcea şi Consiliul Judeţean Brăila, care până la urmă nu s-au înţeles. Aici eu recunosc intervenţia domnului Tudose, spre deosebire de alţii; într-adevăr, a avut o intervenţie extrem de benefică şi de utilă. Mă aflu astăzi în vizită pe şantierul podului, o investiţie vitală pentru această zonă. Mă bucur să văd progrese evidente. Sunt gata picioarele podului, blocul de ancoraj pe malul brăilean este foarte aproape de finalizare, am înţeles că şi cel dinspre malul Tulcea-Jijila este într-un stadiu avansat, foarte apropiat de nivelul de finalizare. După cum vedeţi, au început să se tragă cablurile”, a afirmat Orban, citat de Agerpres.

Orban a precizat că investiţia în Podul suspendat peste Dunăre nu trebuie privită izolat, ci în contextul în care ea va asigura o deschidere către toate arterele importante şi coridoarele de transport din Europa.

„Scopul podului de la Brăila este mult mai amplu şi va reprezenta, alături de celelalte investiţii care se vor realiza în următorii ani, o deschidere a Brăilei, Galaţiului, a acestui areal către toate arterele importante, coridoarele de transport. Se va face legătura cu Portul Constanţa, care este extrem de importantă, legătura cu A7, care se va face prin drumul expres Brăila-Buzău şi drumul expres Brăila-Focşani, legătura cu Coridorul paneuropean 4 de transport. Investiţia este foarte importantă, pentru că va asigura un acces mai facil pentru toate mărfurile şi toţi cetăţenii din zona de nord-est a Europei la Portul Constanţa, care este o poartă de intrare/ieşire în şi din Europa, care pentru România este un atu strategic extrem de important. Brăila şi Galaţi, odată conectate pe infrastructura de transport rutier de tip autostradă cu toate coridoarele de transport, vor dobândi o atractivitate suplimentară, care va fi un suport pentru dezvoltarea economică a acestei zone şi nu numai”, a mai spus Orban.

În ceea ce priveşte realizarea drumurilor care vor face legătura cu podul, Orban şi-a exprimat convingerea că podul şi infrastructura conexă acestuia se vor termina aproximativ în acelaşi timp.

Raluca Dan