Marii retaileri promit că vor face tot posibilul pentru reducerea prețului la pâine cu 15%

Marii retaileri promit că vor face tot posibilul pentru reducerea prețului la pâine cu 15%

 Marii retaileri promit că vor face tot posibilul pentru reducerea prețului la pâine cu 15%

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România a transmis că diferența de preț aferentă scăderii cotei de TVA la pâine și produse de panificație va genera scăderea prețurilor. Guvernul a decis luni scăderea TVA în acest domeniu de la 24 la 9% începând cu 1 septembrie.

”Diferența de preț aferentă scăderii cotei de TVA va fi resimțită de către clienții noștri în buzunarul lor, așa cum am declarat de atâtea ori cu consecvență. Ne exprimăm speranța că această măsură va fi urmată de reducerea taxei pe valoarea adăugată la toate produsele, în așa fel încât să se relanseze creșterea economică care a avut atât de mult de suferit printr-o cotă mare de TVA. Marii retaileri își propun să întreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca prețurile de la raft să scadă în mod efectiv cu același procent cu care va scădea cota taxei (15% – n.r.)”, potrivit unui comunicat al AMRCR.

Organizația caracterizează situația actuală drept una ”extrem de dificilă de subconsum”.

Delia Nica, director executiv al AMRCR, a afirmat că un element esențial al acestui demers este implicarea producătorilor, iar membrii Asociației vor continua operațiunile doar cu producătorii care aplică această măsură.

”În opinia membrilor noștri, cei mai mari operatori de retail de pe piața românească, o astfel de măsură va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali și va stimula cu siguranță și consumul”, a mai spus Delia Nica.

AMRCR a fost constituită în 2003 și are în prezent următorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa,  Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert.

Vlad Bârleanu

NICIUN COMENTARIU