19.4 C
București
vineri, 29 martie 2024 - 11:44
No menu items!

Marii retaileri din România: Noile măsuri fiscale vor afecta puterea de cumpărare a populației

spot_img

retail

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) atrage atenția că noile măsuri fiscale anunţate de Guvern se vor răsfrânge asupra consumatorilor, care vor suporta povara scumpirilor.

”În final, efectul va fi invers decât cel scontat, încasările la buget scăzând pe fondul diminuării consistente a puterii de cumpărare. Planul Guvernului de a introduce noi taxe şi impozite şi de a schimba modul de calcul al accizelor va duce în mod cert la sărăcirea populaţiei, care va trebui să suporte din propriul buzunar creşteri însemnate de preţuri, de la combustibil la alimente şi utilităţi, generând scăderea accesului la un trai de mai bună calitate. În final, toate acestea vor afecta investițiile, strategiile și afacerile noastre per total”, a transmis AMRCR într-un comunicat public.

AMRCR mai arată că practica Guvernului de a schimba regulile jocului fără consultarea mediului de afaceri afectează în mod considerabil atractivitatea mediului de afaceri românesc şi se constituie într-un puternic semnal de descurajare a investiţiilor.

”Lărgirea artificială şi nejustificată a bazei de taxare nu stimulează funcţionarea economiei ci, dimpotrivă, încurajează evaziunea în detrimentul jucătorilor corecţi, care plătesc taxele şi respectă legea în România. Reluăm cu această ocazie o solicitare mai veche a AMRCR pentru Guvern, aceea de reducere generală a TVA, măsură care va stimula în mod real consumul şi va avea un impact pozitiv asupra bugetului”, a declarat Delia Nica, director executiv al AMRCR.

AMRCR susţine că era mai bine ca Guvernul să se fi concentrat pe reducerea evaziunii și pe recunoașterea bunelor practici, astfel încât plătitorii de taxe să nu mai fie văzuţi drept o sursă la îndemână de colectare a unor ”biruri suplimentare”.

AMRCR este o asociaţie profesională din care fac parte cele mai mari companii de pe piaţa de retail din România – Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI şi Mobexpert.

Vlad Bârleanu