10.4 C
București
marți, 23 aprilie 2024 - 16:56
No menu items!

Magazine Lidl, închise temporar de Protecția Consumatorului

spot_img

Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) a oprit temporar, vineri, funcţionarea a cinci supermarketuri Lidl din Iaşi şi a dat amenzi de 98.000 de lei, după ce inspectorii instituției au descoperit mai multe nereguli, potrivit unui comunicat remis, vineri, Agerpres.

Au fost controlate cinci supermarketuri Lidl din municipiul reşedinţă de judeţ, iar pentru neregulile constatate în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei în domeniul drepturilor consumatorilor comisarii ieşeni au aplicat sancţiuni contravenţionale: amenzi în valoare de 98.000 lei, oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, oprirea temporară a prestării serviciilor până la remedierea deficienţelor pentru unul dintre magazine, propunere pentru închiderea temporară a 3 magazine, pentru o perioadă de până la 6 luni, propunere pentru închiderea temporară a unuia dintre magazine, pentru o perioadă cuprinsă între 6-12 luni.

Dintre cele mai importante abateri constatate, ANPC menţionează: comercializarea unor legume şi fructe depreciate, modificate organoleptic, în amestec de calibre diferite, utilizarea unor vitrine frigorifice neigienizate cu acumulări de praf, rugină, condens şi resturi alimentare, folosirea unor spaţii de depozitare neigienizate cu poliţele şi paviment murdare.

Inspectorii au mai găsit condiţii igienice necorespunzătoare la congelatorul de materii prime, produse de panificaţie şi patiserie congelate.

De asemenea, a fost sancţionată folosirea unor vitrine neigienizate pentru expunerea în vederea comercializării pâinii şi produselor de patiserie, utilizarea unor vitrine frigorifice pentru îngheţată neigienizate corespunzător, folosirea unor condiţii de depozitare care nu corespund celor recomandate de producători.

Potrivit ANPC, s-au identificat și practici comerciale incorecte referitoare la modul de informare a consumatorilor pe produs sau la raft, precum şi nerespectarea regimului promoţiilor, neexistând la comercializare produsul de referinţă al pachetelor de tip multi- packaging.

Raluca Dan