20.9 C
București
joi, 28 martie 2024 - 17:08
No menu items!

„Mărinimosul” Dorinel Umbrărescu: Cum să faci cadou un drum în schimbul unor facturi de milioane

spot_img

„Regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu încasează bani pe bandă rulantă de la DRDP Iași, deși plafonul sumelor alocate ar impune să fie plătit de CNADNR. Ultima factură – 24,7 milioane de lei

Umbrarescu_SZ

Vara aceasta, Dorinel Umbrărescu, patronul Spedition UMB, a făcut un „cadou” electoral Guvernului. A terminat drumul național Suceava-Botoșani, din banii lui, pentru că de la autorități a încasat banii pentru doar UN SINGUR kilometru din cei 39 asfaltați.

După ce s-a tăiat panglica pe șoseaua proaspăt reabilitată, Umbrărescu a început să încaseze banii din bugetul CNADNR nu pentru drumul finalizat, ci pentru alte contracte, neterminate.

DRDP Iași i-a facturat patronului Spedition UMB aproximativ 15 milioane de euro pentru lucrări de modernizare a drumului național 2D, care leagă Odjula de Focșani, proiect abandonat de constructori în 2011, din lipsă de fonduri.

De anul trecut, oficialii DRDP Iași au deschis robinetul banilor publici pentru contractul privind reabilitarea celor aproximativ 45 km de drum național între Focșani și Odjula. Firmele păstorite de Dorinel Umbrărescu, care asfaltează cei aproximativ 45 km din DN 2D Focșani-Odjula au depus patru facturi la DRDP Iași în valoare de aproximativ 65 milioane de lei. De asemenea, în 2012-2013, Spedition UMB a facturat lucrări de aproximativ 85 milioane de lei pentru modernizarea DN 2D Focșani-Odjula.

Reabilitarea DN 29, Suceava-Botoșani, s-a semnat în 2011

Contractul dintre oficialii DRDP Iași şi asocierea de firme Spedition UMB, Tehnostrade, Arcada Company şi Consitrans, pentru reabilitarea DN 29 Suceava-Botoșani a fost semnat în aprilie 2011. Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat însă abia după doi ani, în octombrie 2013, iar un an mai târziu, în august 2014,  DN 29 a fost recepţionat de oficiali guvernamentali.

Surprinzător, și acest contract e în ograda DRDP Iași, chiar dacă are o valoare de aproximativ 68 milioane de lei, fără TVA, în condițiile în care astfel de contracte sunt derulate de Compania Națională de Autostrăzi. Iar din această valoare, pe care Umbrărescu, la inaugurare, a apreciat-o ca fiind de 400.000 de euro pe kilometru, în registrul de plăți al DRDP Iași, dar și al CNADNR apar doar 2 facturi, în valoare de 1,3 milioane lei, adică aproximativ 400.000 de euro, cât a spus Regele asfaltului din Moldova că a costat un kilometru din acest drum.

Ștefan Etveș