sâmbătă, 28 noiembrie 2020 - 2:02

Loturi importante de autostradă, date în folosință în acest an

Instanța decide repunerea în funcție și plata salariilor fostului șef Secție ATI de la Spitalul Universitar, Adriana Nica

Tribunalul București a decis că demiterea Adrianei Nica de la șefia secției ATI II din spitalul Universitar de Urgență a fost abuzivă, astfel că...

Crinuța Dumitrean, condamnată la peste șase ani de închisoare pentru retrocedările semnate lui Horia Simu

Crinuţa Dumitrean, fostă şefă a Autorităţii Naţionale pentru Restituirea Proprietăţilor (ANRP), a fost condamnată vineri de Curtea de Apel Bucureşti la 6 ani şi...

Lucian Duță, șase ani de închisoare și confiscarea conturilor din Elveția, pentru contractele semnate ca șef al CNAS

Fostul preşedinte al Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS) Lucian Duţă a fost condamnat, vineri, de Tribunalul Bucureşti, la şase ani de închisoare...

Germania îndeamnă statele UE să închidă pârtiile de schi pentru a ține sub control coronavirusul

Pe măsură ce se apropie sezonul de sărbătorilor de iarnă, relațiile europene se tensionează pe tema schiului. Germania solicită o abordare coordonată la nivelul...

Şoferii ar putea circula până la finalul anului pe încă 58 de kilometri de autostradă în România, arata rapoartele din teren ale constructorilor, potrivit ziare.com.

Autorităţile estimează că, până la finalul anului 2020, ar putea fi gata tronsonul Râşnov – Cristian, centura Bacaului şi lotul 1 din Sebeş – Turda.

Lista de şosele de mare viteză a României s-ar putea actualiza în 2020 cu încă 81 de kilometri, ajungând la totalul de 931 de kilometri.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode declară, recent, că anul acesta vor fi gata tronsonul de autostradă Râşnov – Cristian, varianta ocolitoare a municipiului Bacău şi lotul 1 al autostrăzii Sebes-Turda. Lucrările la cele trei sectoare sunt aproape de finalizare, unele cu un stadiu fizic de peste 90%, dar rămâne de văzut dacă promisiunea se va îndeplini.

Tronsonul de autostradă Rasnov-Cristian

În luna august a acestui an, stadiul fizic al lucrărilor era de 60% la sectorul Râşnov – Cristian, care face parte din lotul 2, tronsonul Comarnic – Braşov, ce ţine de autostradă Bucuresti-Brasov. În octombrie, stadiul fizic este de aproape 65%, potrivit datelor Companiei de Drumuri.

Lotul care ar putea fi deschis anul acesta are o lungime de 10 kilometri, din care 6,3 kilometri în regim de autostradă şi 3,7 kilometri la profil de drum de legătură cu patru benzi.

În iunie 2017, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat câştigătorul licitaţiei în valoare de 118 milioane de lei: asocierea Alpenside – Specialist Consulting, care avea la dispoziţie 24 de luni pentru execuţie. Lucrările la cei 10 kilometri de drum de mare viteză au început în mai 2019 şi ar putea fi gata înainte de termen.

Lotul 1 din autostrada Sebeş – Turda

Lucrările la lotul 1 din autostrada Sebeş – Turda, în lungime de 17 kilometri, sunt realizate de asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Pomponio Construcţii, care a ajuns la stadiul fizic de 92,5%. Valoarea proiectului este de 541,7 milioane de lei

Potrivit contractului semnat în anul 2014, acest segment de autostradă ar trebui să fie deschis în ultima zi a acestui an, 31 decembrie 2020.

Asociaţia Pro Infrastructura avertizează, însă, că “mobilizarea costructorului italian Pizzarotti nu este nici pe departe suficientă pentru a putea deschide circulaţia în luna decembrie a acestui an. Se pare că antreprenorul se foloseşte de toate chichiţele contractuale posibile pentru a împinge termenul de finalizare cât mai departe în 2021, în timp ce şoferii stau zilnic blocaţi zeci de minute în trafic pe DN1, între Sebeş şi Albă Iulia”.

23 km autostradă, până în octombrie 2020

Vineri, 4 septembrie, a fost deschisă circulaţia pe lotul de autostradă care se leagă direct la reţeaua de şosele de mare viteză a Ungariei, fiind primul tronson de autostradă finalizat în acest an în România. Acest segment, parte din Autostrada Transilvania, face interconectarea autostrăzilor A3 şi M4 (România – Ungaria), deschizându-se un nou punct de trecere a frontierei între cele două ţări, Borş II.

Lotul de autostradă Biharia – Borş are o lungime de 5,3 kilometri şi a fost construit de asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings. Contractul a fost semnat în decembrie 2018 pentru circa 145,6 milioane de lei cu un termen de 19 luni pentru proiectare şi execuţie.

Tronsonul este prevăzut cu nodul rutier Biharia, cu cinci bretele şi trei pasaje, la care se adăugă un pasaj al autostrăzii peste calea ferată şi un pasaj peste autostradă a unui drum de exploatare.

La două săptămâni distanţă, pe 18 septembrie, autorităţile au deschis circulaţia rutieră pe sectorul de autostradă Iernut – Chetani, parte din Autostrada Transilvania. Lotul, construit de asocierea Astaldi – Max Boegl România – Astalrom – Consitrans, are o lungime de 17,9 kilometri, iar valoarea contractului a fost de 437,6 milioane de lei. După deschiderea lotului Iernut – Chetani, romanii au la dispoziţie 873 de kilometri de autostradă.

Pârtii deschise și zeci de mii de turiști așteptați la ski pe Vala Prahovei

Minivacanţa de 1 Decembrie şi sărbătoarea Sfântului Andrei, vor umple Valea Prahovei de turişti, care vor avea voie să meargă în drumeţii pe munte,...

Pelerinajul de Sfântul Andrei, interzis în continuare de judecătorii constănțeni

Judecătorii Tribunalului Constanţa au respins, vineri, ca fiind inadmisibilă, cererea Arhiepiscopiei Tomisului de emitere a unei ordonanţe preşedinţiale pentru desfăşurarea, pe 30 noiembrie, a...

Constanța, dovada vie că restricțiile sunt de formă. În carantină, numărul infectărilor nu scade

Una dintre localitățile aglomerate în care s-a instituit carantina arată ca în orice altă zi normală, în care nu sunt impuse restricții suplimentare. Aceasta...

Iohannis, contrazis de Bruxelles. Numărul infectărilor nu va scădea până la sfârșitul anului

Garanțiile oferite cu un optimism debordant de președintele Klaus Iohannis în privința evoluției epidemiologice până la sfârștiul anului sunt contrazise de date oficiale ale...

Fostul șef al DGIPI anunță că dosarul său a rămas fără obiect

Fostul șef al DGIPI, Gelu Oltean, explică, pe blogul personal, că dosarul în care a fost arestat nu mai are obiectul infracțiunii de care...