Linii de cale ferată închise, după ce s-a investit în modernizarea gărilor prin care trec

Zeci de milioane de euro s-au cheltuit pe modernizarea unor stații CF

cale_ferata_CFR

După ce s-au cheltuit zeci de milioane de euro pentru modenizarea mai multor gări ale unor orașe reședință de județ, Direcția Feroviară din Ministerul Transporturilor, condusă de Claudiu Dumitrescu, închide liniile de cale ferată care trec prin respectivele stații renovate.

Cea mai recentă hartă a căii ferate pentru susținerea Programului Operaţional Infrastructură Mare 2014– 2020, publicată de specialiștii angajați de Ministerul Transporturilor, vizează închiderea liniei Giurgiu – Videle, a centurii feroviare a Bucureștiului, a tronsonului Jilava-București Progresu, a căii ferate care leagă orașele Roșiori de Vede de Alexandria și Turnu Măgurele, dar și legăturilor feroviare pentru orașele Zalău, Dej, Târnăveni, Sovata sau Praid.

Directorul general al Asociației pentru Mobilitate Metropolitană, Ștefan Roșeanu, ne-a explicat că municipiul Giurgiu rămâne izolat de București. „Cu cine se va mai lega feroviar Giurgiul? Linia de cale ferată Giurgiu-Videle este parte a acordurilor internaționale încă din acordul ONU AGC din 1985 și aprobat prin lege și de România. Autoritățile din Giurgiu investesc milioane de euro pentru implementarea unui port trimodal, iar specialiștii din calea ferată au grijă să nu existe legătură feroviară cu orașul Giurgiu”, ne-a declarat Ștefan Roșeanu.

cale ferata cfr

Potrivit acestuia, pe harta pentru rețeaua feroviară redusă, propusă de conducerea feroviară din Ministerul Transporturilor, au apărut linii care ar trebui să facă legătura cu orașe unde s-au investit zeci de milioane de euro în modenizarea gărilor prin diverse programe europene. „Metrorex construiește metrou în zona Progresu din Sudul Capitalei, iar Ministerul Transpoturilor vrea să închidă calea ferată. Cei care au scris Master Planul de Transport al României au discutat vreodată cu autoritățile locale? Anul trecut s-a tăiat panglica lucrărilor pentru modernizarea stației CF din Călărași, iar Ministerul Transporturilor anunță închiderea liniei CF Ciulnița-Călărași. Și orașele Alexandria, Turnu Măgurele sau Zimnicvea rămân fără cale ferată”, ne-a mai explicat directorul AMM, Ștefan Roșeanu.

Specialiștii din Ministerul Transporturilor nu au ținut cont nici că linia de cale ferată Blaj-Târnăveni-Sovata deservește zeci de comune și zeci de mii de oameni. „Și orașele Zalău și Dej rămân fără cale ferată. Mii de km de cale ferată ajung la fier vechi”, a adăugat Ștefan Roșeanu.

Ștefan Etveș

NICIUN COMENTARIU