KPMG: Terenurile de golf sunt o oportunitate de creștere a turismului

Prețul mediu pentru construcția unui teren de golf și a infrastructurii turistice aferente este de 12 mil. €

golf

România este printre ultimele state din regiune la capitolul terenuri de golf – un criteriu important pentru atragerea turiștilor străini, potrivit unei analize publicate de compania de consultanță KPMG.

România are 500 de jucători de golf afiliați și doar cinci terenuri de golf dintre cele aproximativ 200 de terenuri de golf din Europa Centrală și de Est disponibile în 2013. Republica Cehă, țara cu cea mai îndelungată istorie în domeniul acestui sport în Europa de Est, are 96 de terenuri disponibile pentru cei 55.000 de jucători înregistrați.

Polonia are 27 de terenuri și 3.000 de jucători afiliați, Ungaria – 15 terenuri și 1.400 de jucători, iar Bulgaria – 7 terenuri și 640 de jucători.

Richard Perrin, partener în KPMG, spune că numărul de jucători înregistrați în Asociația Jucătorilor de Golf din România nu reflectă în mod real potențialul pieței, din cauza infrastructurii slabe.

Organizația Mondială a Comerțului (WTO) prognozează că, până în anul 2020, aproape o treime din turiştii care vor veni să viziteze Europa, vor alege o destinație din Europa Centrală și de Est, iar turiştii amatori de golf sunt întotdeauna în căutare de noi locuri.

”Categoriile de turişti atraşi în cea mai mare măsură de golf sunt în aceeaşi măsură interesaţi să combine sportul cu cunoașterea culturii şi tradițiilor, pe care România le are din abundență şi care sunt încă în mare măsură nedescoperite”, potrivit unui comunicat al companiei.

Pentru vacanţele de golf, cele mai vizitate destinaţii din Europa continuă să fie Spania şi Portugalia, urmate de Scoţia şi Turcia, în timp ce Italia și Bulgaria au câștigat în popularitate în ultima perioadă.

Perrin subliniază că un teren de golf crește prețurile și profitabilitatea pentru un proiect imobiliar.

Prețul mediu pentru amenajarea unui teren de golf cu 18 găuri, care să includă şi o sală de conferinţe, restaurant și baruri, 12 cabane, un centru spa şi activităţi de recreere, este de 12 milioane de euro, dacă terenul este luat în concesiune.

KPMG România va organiza primul său turneu de golf în Bulgaria, la Balcic, la finalul lunii mai 2014.

 V.B.

NICIUN COMENTARIU