joi, 22 octombrie 2020 - 1:17

Jurnaliști francezi: Dacia a salvat Renault de la un an 2013 negativ pe piața auto

Conducerea PSD a invalidat lista lui Oprișan. Liderul de la Vrancea: „Ciolacu nu e stăpân”

Consiliul Politic Naţional al PSD a decis, marți, să invalideze lista candidaților PSD Vrancea la alegerile parlamenare, au declarat surse social-democrate pentru ȘTIRIPESURSE.RO. Marian Oprişan...

Județul cel mai afectat de COVID suspendă testările PCR, în plină explozie de infectări

În plină explozie a infectărilor cu noul coronavirus în România, conducerea Direcției de Sănătate Publică Alba a suspendat recoltările pentru testele COVID, de miercuri...

Mutările ofițerilor incomozi continuă în Poliția Română

Revolta polițiștilor cinstiți a atins noi cote, marți, când Șeful Poliției din Centrul Vechi al Capitalei, numit în funcție în urma unui concurs, a...

Medicii încep să se revolte față de autoritățile incompetente. Protest extrem în Spania, cu medici dezbrăcați

Haosul din sistemul de sănătate și din administrația publică centrală nu este prezent doar în România, ci și în state europene mult mai dezvoltate,...

uzina dacia

Renault a putut să aibă un an 2013 pozitiv pe piaţa europeană grație mărcii Dacia, scriu jurnaliştii publicaţiei franceze La Tribune. Grupul francez Renault a anunțat o creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 4% pe piaţa europeană, dar jurnaliştii francezi spun că acest rezultat nu ar fi fost atins în lipsa performanţelor mărcii româneşti Dacia.

Chiar și cu lansarea noului Clio IV şi a apariţiei crossover-ului Captur, primul din istoria mărcii franceze, (după SUV-ul clasic Koleos, care s-a dovedit un eşec) Renault a înregistrat o scădere de 1,5%, dacă nu se iau în calcul rezultatele mărcii româneşti.

În schimb, înmatriculările Dacia, care a beneficiat anul trecut de reînnoirea gamei Logan şi Sandero şi de un nou facelift pentru Duster (cel mai vândut model al alianţei Renault-Nissan), au crescut cu 22,8%. Cu această cifră, Dacia este pe primul loc în Europa la creşterea înmatriculărilor în Europa.

În UE, Dacia a avândut în 2013 289.000 de automobile noi, marca românească deţinută de grupul Renault ajungând în luna decembrie la o cotă de piaţă de 3,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cotă de piaţă de 2,4% în UE, faţă de 1,9% în 2012.

Rezultatele Dacia au permis grupului Renault să ocupe în 2013 cea de-a treia poziţie în topul producătorilor auto din Europa, cu 1,076 milioane autoturisme. Pe ansamblul anului 2013, vânzările de autoturisme au scăzut cu 1,7%, până la 11,85 milioane de autovehicule. Este vorba de cel mai slab an pentru piața auto europeană din 2003, de când ACEA a început să colecteze date.

Rezultatul negativ a fost totuşi atenuat de evoluţia bună a pieţei din ultimele luni, mai ales din decembrie, când piaţa a crescut cu 13,3%, cel mai mare avans lunar din ultimii patru ani. Creşterea din decembrie a fost generată, în principal, de reducerile de preţ practicate de mai mulţi producători, precum Renault, Ford şi PSA Peugeot Citroen, iar revenirea pieţei ar trebui să continue în 2014.

C.C.

Actorul Florin Zamfirescu: Suntem conduși de niște tiriplici infantili, care ne țin la pușcărie, dar nu amână alegerile

Actorul Florin Zamfirescu este nemulţumit de măsurile luate de autorităţi pentru limitarea răspândirii cazurilor de coronavirus şi declară că actualii conducători sunt nişte copii...

Conflict deschis între USR și PNL pe seama alegerii lui Florin Iordache șef al Consiliului Legislativ

Deși au mers umăr la umăr la alegerilor locale, USR și PNL continuă disensiunile, lansând reciproc atacuri dure după alegerea lui Florin Iordache șef...

PSD se detonează. Ciolacu primește primele riposte din teritoriu. Precedentul creat de Oprișan

Este război în interiorul PSD, declanșat după deciziile drastice luate de conducerea partidului, în urma rezultatelor la alegerile locale, față de lideri marcanți din...

Analiză: Impactul economic al Covid-19 ar putea genera 500.000 de şomeri şi 300.000 de firme insolvente

Un impact economic foarte puternic al crizei COVID - 19 ar putea însemna peste 500.000 şomeri şi mai mult de 300.000 de firme în...

Avocatul Poporului, despre cauza blocajului din sănătate: Autoritățile continuă să folosească același algoritm de testare

Avocatul Poporului, Renate Weber, reclamă faptul că, la peste jumătate de an de la debutul pandemiei de COVID-19, autorităţile din România continuă să folosească...