Italienii de la Pizzarotti își bat joc de banii europeni neramburasabili pentru calea ferată

Guvernul riscă pierderea fondurilor nerambursabile acordate de Comisia Europeană prin POS-T 2007-2013 de zeci milioane de euro pentru acest proiect

impresa pizzarotti_vintu

Lucrările de reabilitare a 34 km de cale ferată, din Coridorului IV, demarate în primăvara anului 2012 sunt întârziate cu cel puțin 24 de luni. Cel mai întârziat contract de modernizare a căii ferate este cel încheiat pentru tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu, proiect câștigat de italienii de la Impressa Pizzarotti.

Contractul, semnat încă din decembrie 2011, este finalizat în proporție de doar circa 44%. Față de vara anului trecut, Impresa Pizzarotti a avut grijă să avanseze cu lucrările de modenizare a celor circa 23 km de cale ferată numai 2%.Italienii au avut termen până la sfîrșitul lunii iunie 2014 să finalizeze proiectul de reabilitare a tronsonului Vințu de Jos-Coșlariu, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h. Chiar dacă finalizarea investiției a fost amânată pentru finalul acestui an, lucrările nu se vor termina nici în vara anului 2016. Specialiști din domenul feroviar ne-au declarat că lucrările de reabilitare a căii ferate, între Vințu de Jos și Coșlariu, trebuie finalizate până la 31 decembrie 2015 pentru decontarea banilor nerambursabili. „În 40 de luni, firma de construcții nu a finalizat nici 45% din lucrări. În nouă luni nu pot termina mai mult de 60% din proiectul de reabilitare a căii ferate Vințu de Jos-Coșlariu”, ne-au declarat sursele citate.

Contractul de reabilitare a celor 34 km de cale ferată a fost semnat în decembrie 2011, durata lucrărilor fiind de 30 de luni. Valoarea totală a contractului este de aproximativ 182 milioane de euro (85% – fonduri europene, 15% – fonduri de la bugetul de stat). La sfârșitul lunii martie, oficialii companiei CFR SA au actualizat stadiul de execuție a contractelor de servicii și lucrări finanțate prin POS – Transport 2007-2013.

Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Simeria. Tronson Vințu de jos-Coslariu: 23 km

Valoare: 766,92 milioane de lei

Constructor: Impresa Pizzarotti

Stadiu execuție: 27.03.2015: 44,8%

Termen de finalizare: iunie 2014”

sursa: www.cfr.ro

În prezent, oficialii CFR SA au reluat procedurile pentru alte patru licitații pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată, între Simeria și Arad, în valoare de aproximativ 2 miliarde de euro

Ștefan Etveș

NICIUN COMENTARIU