marți, 27 octombrie 2020 - 0:32

Italienii de la Impressa Pizzarotti lucrează la Coridorul IV feroviar cu viteză de… personal

Apa descoperită de NASA pe Lună ar putea susține o bază lunară

După ce a scăpat în urmă cu câteva momente tentante dezvăluiri despre o „nouă descoperire interesantă despre Lună”, agenția spațială americană a arătat dovezi...

Reacție incredibilă a prefectului de Sibiu, față de medicul care cere mai multe paturi în spital: Ca și cum ați fi de la presă,...

Prefectul judeţului Sibiu, Mircea Creţu, s-a arătat deranjat de apelul făcut de medicul Voichiţia Halmaghi de la Unitatea de Primiri Urgenţe a SCJU, unde...

Spitalul Județean Miercurea Ciuc, blocat pentru o săptămână

Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) din Miercurea Ciuc sistează, pentru o săptămână, intervenţiile chirurgicale pentru pacienţii cronici, suspendă concediile de odihnă ale personalului şi...

Iadul în imagini pentru o familie de fermieri din județul Constanța

30 de tone de mere își caută urgent cumpărători, după ce o puternică furtună însoțită de grindină a făcut ravagii în livada unei familii...

După aproape doi ani de la semnarea contractului de reabilitare a Coridorului IV Pan-European, pe care trenurile ar trebui să circule cu viteza de 160 km/h, pe tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu linia este finalizată în proporție de numai 10%.

Deși mai au la dispoziție doar nouă luni pentru finalizarea celor aproximativ 34 de kilometri de cale ferată, italienii de la Impresa Pizzarotti au scos aproape toate șinele și au abandonat lucrările.

Surse oficiale din cadrul companiei CFR SA  au declarat pentru Sursa Zilei că lucrările de reabilitare a tronsonului de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu ar fi trebuit să fie gata în proporție de 30-40 la sută. Cel mai întârziat contract de reabilitare a căii ferate este cel încheiat pentru tronsonul Vințu de Jos-Coșlariu. Pe șantierul celor 34 de kilometri de cale ferată sunt mașini și utilaje și din anul 1930. Pe Coridorul IV ar fi trebuit să fie montată șină cu o lungime de 120 de metri pentru ca trenurile să poată circula cu 160 de km/oră. În plus, în caietul de sarcini este specificat că șina de cale ferată trebuie să conțină cât mai puține puncte de sudură. Cu toate acestea, firma italiană nu are macarele pentru manipularea șinelor de 120 metri. Italienii taie șina în trei bucăți, după care o sudează pe aliniamentul căii ferate. Trenurile nu vor putea circula pe acel tronson de aproximativ 34 km cu viteza maximă de 160 km/h, așa cum era prevăzut în contract”, ne-au explicat sursele citate.

Contractul de reabilitare a celor 34 km de cale ferată a fost semnat în decembrie 2011, durata lucrărilor fiind de 30 de luni. Valoarea totală a lucrărilor este de aproximativ 182 milioane de euro (85%  – fonduri europene, 15% – fonduri de la bugetul de stat).

Informațiile în relația cu presa locală nu sunt în sarcina antrepernorului”

Italienii de la Impresa Pizzarotti au refuzat să precizeze care este stadiul lucrărilor de reabilitare a tronsonului de cale ferată Vințu de Jos-Coșlariu, dacă dețin utilaje sau au închiriat macarele pentru manipularea șinelor în lungime de 120 de metri și de ce sunt întârziate lucrările de modernizare a celor aproximativ 34 de kilometri de cale ferată.

Din punct de vedere contractual, informațiile în relația cu presa locală nu sunt în sarcina antreprenorului, decât prin intermediul beneficiarului lucrării

Impresa Pizzarotti

Lucrările de reabilitare a celor 136 de km de cale ferată, cu viteză de… personal

La începutul acestei luni, compania CFR SA a actualizat stadiul de execuție a contractelor de servicii și lucrări finanțate prin POS – Transport 2007-2013. Pe tronsonul Micăsasa-Coșlariu a fost scoasă aproape toată șina de cale ferată de pe un fir și au demarat lucrări de schimbare a traverselor. În plină vară, în lunile iulie și august, lucrările au avansat sub 5%”, ne-au precizat sursele oficiale din cadrul CFR SA.

 

  • Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Simeria. Tronson Vintu de jos-Coslariu: 34 km

 

Valoare: 766,92 milioane de lei

Constructor: LD Impresa Pizzarotti

Stadiu execuție  31.03.2013: 8,34%

Stadiu execuție  31.06.2013: 10,1%

Termen de finalizare: 2014

  • Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii – Tronson 1: „Frontieră – Curtici – Arad – km 614” : 41 km

Valoare: 1,08 miliarde de lei

Constructor: Asocierea Alstom Transport – Swietelsky – Astaldi – EuroConstruct Trading 98-Dafora

Stadiu execuție 31.03.2013: 24,5%

Stadiu execuție 31.06.2013: 31,8%

Termen de finalizare: 2014

  • Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot Micăsasa – Coșlariu: 36 km

Valoare: 721,8 milioane de lei

Constructor: Aktor-Arcada

Stadiu execuție  31.03.2013: 9,7%

Stadiu execuție 31.06.2013: 28,5%

Termen de finalizare: 2015

  • Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii, Secțiunea Coşlariu – Sighişoara. Lot Ațel – Sighișoara: 25 km

Valoare: 872,6 milioane de lei

Constructor: Asocierea FCC Construccion-Alpine Bau-Azvi

Stadiu execuție 31.03.2013: 8,9%

Stadiu execuție 31.06.2013: 13,9%

Termen de finalizare: 2015

 

Alexandru Maghiar

Foto glasul-hd.ro

Cu psihologi în spitale! Un studiu britanic arată cât de rău le-a făcut cadrelor medicale postura de eroi ai pandemiei

Un studiu cu privire la personalul din sănătate din Marea Britanie, din perioada mai-iulie 2020, arată că, după primul val, 47% dintre cadrele medicale...

Guvernul vrea să declare stare de calamitate. Zone din România, într-o situație extremă

Guvernul Ludovic Orban intenționează să adopte o ordonanță de urgență pentru declararea stării de calamitate pentru fenomenul de secetă pedologică în agricultură. Din rapoarte...

Operațiunea „Porumbelul”, la Parchetul General. Procurorii au pornit ofensiva și fac curățenie în propria ogradă

Procurorul general Gabriela Scutea a pornit o ofensivă dură împotriva porumbeilor care fac mizerie în jurul clădirii Parchetului General. În 16 octombrie, Gabriela Scutea a...

Tezele școlare ar putea fi susținute ca eseu care să fie transmis online în timp real profesorului

Tezele ar putea fi eliminate din cauza pandemiei. Oficialii din Ministerul Educației analizează posibilitatea ca susținerea unei teze să fie făcută online, chiar și...

Studiu: Jumătate din ”corporatiștii” din București au lucrat de acasă și după ridicarea stării de urgență

Jumătate dintre angajaţii care îşi desfăşoară în mod obişnuit activitatea în clădiri de birouri au continuat să lucreze preponderent de acasă şi după ridicarea...