15.4 C
București
duminică, 28 aprilie 2024 - 23:56
No menu items!

Italia și Germania resping planul UE, privind interzicerea producției de mașini cu ardere internă

spot_img

Italia și Germania au anunțat că vor bloca planul Uniunii Europene, privind interzicerea producției de motoare cu ardere internă.

Parlamentul European a aprobat, pe 14 februarie, un plan care anunță că, în Uniunea Europeană, nu vor mai putea fi fabricate maşini dotate cu motoare bazate pe ardere internă, începând din anul 2035.

Noua legislaţie stabileşte calea de urmat pentru a reduce la zero emisiile de dioxid de carbon pentru autoturismele şi vehiculele utilitare uşoare noi până în 2035. Este vorba de un obiectiv aplicabil întregului parc de vehicule de la nivelul Uniunii ce presupune reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 produse de autoturismele şi camionetele noi, comparativ cu 2021. Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 au fost fixate la 55% pentru autoturisme şi 50% pentru camionete.

Guvernul Italiei a confirmat, marţi seară, că va bloca în Consiliul Uniunii Europene planul Parlamentului European de interzicere a producţiei de vehicule cu ardere internă începând din anul 2035, iniţiativa urmând să fie respinsă şi de Germania.

Ministerul italian al Mediului a transmis că va vota împotriva iniţiativei, în Consiliul UE, unde este necesară unanimitate.

„Este o decizie nebunească, cu o serie de efecte negative, o decizie luată împotriva industriei şi a angajaţilor italieni şi europeni, cu avantaje totale pentru companiile şi interesele chineze. Este vorba de ideologie, de ignoranţă sau de rea-intenţie?”, declara pe 15 februarie Matteo Salvini, vicepremier şi ministru al Infrastructurii şi Transporturilor în Guvernul premierului Giorgia Meloni, conform postului SkyTG24.

Şi Germania intenţionează să voteze împotriva iniţiativei Comisiei Europene. Volker Wisssing, ministrul german al Transporturilor, a declarat marţi, potrivit revistei Bild şi site-ului Tagesschau.de, că Berlinul nu poate accepta o iniţiativă a UE care nu prevede folosirea în continuare a carburanţilor sintetici ecologici. „Folosirea carburanţilor sintetici trebuie să fie posibilă după anul 2035”, a afirmat Wissing.

                                                                                                                  Adina Silav