18.2 C
București
sâmbătă, 12 iunie 2021 - 20:30

Israel raportează sute de cazuri de inflamaţie cardiacă la tineri după vaccinarea cu Pfizer. Compania a reacționat imediat

spot_img

Autoritățile sanitare din Israel și-au exprimat îngrijorarea, marti, într-o conferință după ce s-au constat mai multe cazuri de inflamație cardiacă la tineri, în special bărbați, apărută după vaccinarea cu serul Pfizer. Ministerul Sănătății a declarat că reacția este probabil legat de vaccinarea lor, informează Reuters.

În Israel, în ultimele 5 luni au fost raportate 275 de cazuri de miocardită la mai mult de 5 milioane de persoane vaccinate, a declarat ministerul în dezvăluirea rezultatelor unui studiu pe care l-a însărcinat să examineze problema.

Majoritatea pacienţilor care au suferit inflamaţii cardiace au petrecut nu mai mult de patru zile în spital şi 95% din cazuri au fost clasificate drept uşoare, potrivit studiului, despre care ministerul a spus că a fost condus de trei echipe de experţi.

Studiul a constatat că “există o legătură probabilă între administrarea celei de-a doua doze (de Pfizer) şi apariţia miocarditei la bărbaţii cu vârsta cuprinsă între 16 şi 30 de ani”, se arată într-o declaraţie.

Pfizer a declarat într-un comunicat că este conştient de observaţiile israeliene ale miocarditei, dar că nu a fost stabilită nicio legătură cauzală cu vaccinul său.

Potrivit companiei, efectele adverse sunt revizuite cu atenţie, iar Pfizer se întâlneşte în mod regulat cu Departamentul pentru Siguranţa Vaccinurilor din Ministerul Sănătăţii din Israel pentru a analiza datele.

Israelul a fost un lider mondial în programul de vaccinare. Aproximativ 55% din populaţia Israelului a fost deja vaccinată.