joi, 26 noiembrie 2020 - 19:51

Inspecția Judiciară descinde la DNA

Cea mai nouă recomandare OMS, în pandemie: Minimum 150 de minute de sport pe săptămână

Toţi adulţii ar trebui să facă minimum 150 de minute de activitate fizică intensă pe săptămână, pentru bunăstarea şi sănătatea mintală în timpul pandemiei...

Gabriela Szabo, plimbare de 10 km după ce a stat în carantină, diagnosticată cu Covid-19

În pandemie, sportul nu e promovat la fel de mult ca purtatul măştii sau statul în casă, în ciuda multor studii care demonstrează că...

Disputa dintre Patriarhie și Guvern continuă pe tema pelerinajului de Sfântul Andrei

Patriarhia Română înaintează o cerere oficială către Guvern și solicită ca la Pelerinajul de Sfântul Andrei să aibă acces toți credincioșii din România, cu...

Turcia: Încă 337 de sentințe pe viață pentru puciul din 2016. Peste 4.500 de condamnați până acum

Un tribunal turc a condamnat joi 337 de persoane, printre care ofiţeri şi piloţi, la închisoare pe viaţă, la finalul principalului proces asupra tentativei...

O echipă de inspectori de la Inspecția Judiciară a Consiliului Superior al Magistraturii a descins, luni dimineață, la sediul Direcției Naționale Anticorupție.

Inspectorii judiciari vor efectua un control de fond, care, potrivit unor surse judiciare, va dura până pe 13 august. Inspecția Judiciară a fost sesizată în două rânduri de ministrul justiției Tudorel Toader cu privire la aspecte legate de activitatea DNA.

din echipa de control vor face parte șase inspectori, iar verificarea urmează să se desfășoare în perioada 17 iulie — 11 august.

Pe 4 iulie, Inspecția Judiciară a publicat, pe pagina de Facebook, planul de control pe anul 2017 la parchete, printre care și la Direcția Națională Anticorupție și Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

Pe 3 iulie, inspectorul șef al Inspecției Judiciare a semnat ordinele pentru efectuarea controalelor privind eficiența managerială la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Direcția Națională Anticorupție — Structura centrală.

Astfel, vor fi efectuate controale privind eficiența managerială și modul de îndeplinire a atribuțiilor de către conducerea parchetelor, ce decurg din legi și regulamente, precum și respectarea normelor procedurale și regulamentare de procurori și personalul auxiliar de specialitate de la parchetul de pe lângă o curte de apel și parchetele arondate, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție și Direcția Națională Anticorupție — Structura centrală.

De asemenea, vor fi efectuate controale tematice privind verificarea măsurilor luate de către procurori și conducerile parchetelor în vederea soluționării dosarelor mai vechi de 5 ani, precum și verificarea măsurilor luate de procurori pentru soluționarea dosarelor mai vechi de 2 ani, inclusiv recuperarea prejudiciilor și aplicarea confiscării extinse, care au ca obiect următoarele infracțiuni: evaziune fiscală, spălare de bani, contrabandă, corupție, infracțiuni silvice și contra mediului, conflict de interese.

În plus, se vor face verificări în legătură cu practica parchetelor privind renunțarea la urmărirea penală și modul de soluționare a dosarelor mai vechi de 2 ani având ca obiect infracțiuni contra persoanei ca urmare a culpei medicale.

Alte aspecte avute în vedere la controalele de fond ale Inspecției Judiciare: verificarea organizării și coordonării eficiente a activității, a comportamentului și comunicării, a asumării responsabilităților și a aptitudinilor manageriale — repartizarea procurorilor pe sectoare de activitate, repartizarea personalului auxiliar de specialitate și a celorlalte categorii de personal, repartizarea echilibrată a lucrărilor, dotarea tehnico — materială și informatică, condițiile în care procurorii, personalul auxiliar de specialitate și personalul contractual își desfășoară activitatea.

Totodată, sunt verificate comportamentul și comunicarea cu procurorii, lucrătorii de poliție judiciară, specialiștii, personalul auxiliar, personalul contractual, judecătorii, justițiabilii, ceilalți participanți la procesul penal și alte instituții; relația cu mass-media, asigurarea accesului la informațiile de interes public din cadrul parchetului și transparența actului de conducere; respectarea principiului repartizării pe criterii obiective a cauzelor.

Verificarea aptitudinilor manageriale urmărește: activitatea de planificare pe termen scurt, mediu și lung; atribuții de ordin organizatoric (organizarea activității de urmărire penală, organizarea activității judiciare, organizarea activității de primire în audiență a cetățenilor), atribuții de coordonare.

Andrei Tudor

 

Patriarhia reacționează după interzicerea pelerinajelor de Sfântul Andrei

Patriarhia Română reacționează după ce solicitarea Arhiepiscopiei Tomisului de a permite pelerinajul de Sfântul Andrei a fost respinsă, susținând că Secretariatul de Stat pentru...

Sfatul lui Orban către ÎPS Teodosie, după interzicerea pelerinajelor de Sfântul Andrei

Premierul Ludovic Orban i-a transmis un mesaj ferm ÎPS Teodosie, după ce arhiepiscopul Tomisului îi scrisese că nu va îngădui ca dreptul de a-l...

Topul celor mai sigure țări în vremea pandemiei COVID. Pe ce loc se află România

În timp ce state puternic dezvoltate sunt copleșite de explozia de cazuri COVID, obligându-le la restricții drastice și carantină, alte țări, inclusiv națiunile în...

Rețea de permise auto false. Cu cât se vinde un document. 1 milion de euro descoperit la percheziții

O rețea de falsificatori de permise auto a fost descoperită de polițiști și procurori, având ramificații în mai multe județe ale României. Autoritățile judiciare au...

Promisiuni ascunse în programul de guvernare al PNL? Ce domenii economice ar putea fi afectate fiscal

Una dintre promisiunile electorale ale PNL, menționată în programul de guvernare pentru perioada 2021-2024, se referă la fiscalitate, respectiv la menținerea taxelor la nivel...