Inițiativă-șoc a unor deputați: Amenzile pentru ”pirații” din taximetrie, reduse de 25 de ori

IGPR: Controale în zona Aeroportului
foto: rnews.ro

taxi politie control

Într-o perioadă în care Guvernul crește fiscalitatea și vânătoarea plătitorilor de taxe și impozite, un grup de deputați vrea ca cei care fac transport în regim de taxi să plătească amenzi de 25 de ori mai mici decât stipulează legea în prezent. Și asta în condițiile în care aceștia operează fără autorizație, deci în afara legii.

”Nu știu cine sunt acești deputați și pe cine reprezintă ei, dar este grotesc. În condițiile în care noi de trei ani ne luptăm cu pirateria din taximetrie ei vin cu o asemenea aberație”, a declarat, pentru Sursa Zilei, Augustin Hagiu, președinte la Confederația Națională Rutieră.

Propunerea inițiată de deputații PSD Vasile Bleotu, Ion Călin, Florin Iordache, Vasile Popeangă și Aurel Vlădoiu (parlamentari de Vâlcea, Dolj și Olt) a trecut deja de plenul Senatului, putând fi corectată doar de Comisia pentru Industrii și Servicii a Camerei Deputaților, care este Cameră Decizională.

Astfel, potrivit propunerii legislative, persoanele fizice, asociaţiile familiale sau persoanele juridice înregistrate la Registrul comerţului pentru a desfăşura activităţi de transport cu vehicule rutiere şi care fac transport în regim de taxi fără a avea autorizaţie vor plăti o amendă cuprinsă între 1.000 şi 5.000 de lei.

În prezent, cuantumul amenzii pentru aceştia este de minimum 25.000 de lei şi maximum 50.000 de lei. ”Aceste entități operează în afara legii taximetriei, sunt niște așa-ziși transportatori. Ce fac ei este ilegal și duce la fraudă fiscală. În aceste condiții, propunerea legislativă, ca și argumentele aduse de acești parlamentari sunt niște aberații”, a adăugat Hagiu.

Potrivit legii, autorizaţia de transport se eliberează de către autoritatea de autorizare pe durată nedeterminată şi este valabilă cu condiţia vizării acesteia la fiecare cinci ani, odată cu verificarea îndeplinirii condiţiilor care stau la baza emiterii unei astfel de autorizaţii.

Întrebat despre reducerea foarte mare a cuantumului amenzilor, unul dintre inițiatori a declarat pentru Mediafax că valoarea actuală a sancțiunilor ”bagă în faliment transportatorii”.

“E bine, că n-au de unde să dea bieţii oameni amendă. La Circulaţie îi pune să dea 100 de milioane. Într-un an munceau degeaba ca să dea amenda pe care o punea Poliţia. Îi băgăm în faliment”, a argumentat deputatul PSD Aurel Vlădoiu.

În sensul legii, “taxi” sunt considerate autovehiculul din categoria autoturisme cu maximum 5 locuri, inclusiv locul conducătorului auto, precum şi autovehiculul de transport de mărfuri cu o masă maximă totală autorizată de 3,5 tone, care, pe baza autorizaţiei, poate executa transport de persoane, mărfuri sau bunuri în regim de taxi.

România se confruntă de mulți ani cu fenomenul taxiurilor-pirat, care au creat adevărate monopoluri în aeroporturile și gările din România. Mai mult, aproape 25 de taximetrişti-pirat sunt cercetaţi într-o anchetă fără precedent demarată de procurorii de la Parchetul Sectorului 1. Acuzaţiile din acest dosar sunt de inşelăciune, dar şi tâlhărie, furt calificat şi lipsire de libertate. Judecătorii au decis arestarea acestora şi au arătat impactul negativ al faptelor acestora asupra imaginii României.

Cosmina Croitoru

NICIUN COMENTARIU