miercuri, 2 decembrie 2020 - 11:38

Industria turismului: România trebuie să utilizeze ”cârligul” Dracula pentru a atrage turiști

Prima țară din Europa care aprobă vaccinul anti-COVID și demarează campania de imunizare

Marea Britanie a devenit prima ţară din lume care a aprobat vaccinul anti-COVID și care declanșează campania de imunizare a populației. MHRA, organismul britanic de...

Un totem metalic, urmărit din deșertul Utah/SUA, până la Bâtca Doamnei/Neamț de vânătorii de mistere

Fotografia unei structuri metalice misterioase apărută la sfârşitul lui noiembrie la Bâtca Doamnei/Piatra-Neamţ, în apropiere de cetatea dacică Petrodava, face înconjurul presei anglo-saxone, după...

Decizie istorică în UK: Curtea Supremă pune capăt practicilor de schimbare a sexului la copii sub 16 ani

Este puțin probabil ca un copil cu vârsta sub 16 ani care ia în considerare realocarea sexului să fie suficient de matur pentru a...

Mamă suedeză traumatizată de pierderea unui copil, îl ține pe al doilea 30 de ani închis în casă

Un bărbat în vârstă de 41 de ani a fost găsit închis într-un apartament dintr-un oraș apropiat capitalei Stockholm, după ce mama sa în...

Industria turismului: România trebuie să utilizeze ”cârligul” Dracula pentru a atrage turiști

România ar putea să folosească brandul Dracula în politicile de marketing turistic, pentru că este un element de diferențiere unic, a afirmat Christopher Hinteregger, coordonator pentru Europa Centrală și de Est al companiei Kohl & Partner Hotel & Tourism Consulting. Acesta a participat marți la conferința Hotel Tourism and Leisure”, organizată la București de compania Evensys.

Hinteregger a relatat că a făcut un sondaj ad-hoc, întrebând prieteni și parteneri de afaceri din Europa de Vest, care nu au fost niciodată în România, despre percepția lor asupra României. În 90% din cazuri, primul răspuns a fost Dracula. Apoi căruțele, țiganii cu urși și Ceaușescu.

În privința locurilor de vizitat, toți au spus București, apoi s-au referit absract la munți și peisaje. Nimeni nu a menționat mânăstirile sau Dunărea. Hinteregger s-a declarat ”surprins” că percepția asupra României este aproape ca acum zece ani.

”Este o discrepanță între cum percep oamenii România și care sunt oportunitățile reale. Totuși, cred că este normal să luați în considerare folosirea acestei percepții puternice a oamenilor despre Dracula, cel puțin ca un cârlig pentru a atrage oamenii, nu neapărat pentru a dezvolta produse dedicate. Știu că România nu este foarte încântată să folosească acest element în marketingul turistic, dar poate că și asta trebuie discutat, pentru că este un avantaj uriaș pentru România, este un brand. Nimeni nu o spune într-un sens negativ, dar toți spun Dracula. Este un mit pe care nu îl poate revendica altă țară, doar România o poate face”, a mai declarat Hinteregger.

Prezent la conferință, Ștefan Liuțe, director al companiei de branding Storience, a spus că este o greșeală imensă percepția că brandul se limitează la o identitate vizuală, un logo. ”Sunt mult mai multe lucruri de făcut – contează oamenii, comportamentul lor, ce fac atunci când intră în contact cu oaspeții, cu clienții”, a spus Liuțe. Astfel, este necesară în primul rând îmbunătățirea serviciilor și a gradului de profesionalizare a celor care lucrează în turism.

Răzvan Filipescu (foto jos), președinte al Autorității Naționale pentru Turism (ANT), a afirmat că prima sa prioritate este creșterea gradului de absorbție a fondurilor europene pentru promovarea turismului. În cadrul bugetar 2007-2013, România a beneficiat de 75 de milioane de euro, în acest scop, beneficiarul eleigibil fiind chiar ANT.

Filipescu a acuzat lipsa de transparență a administrației anterioare și faptul că au fost absorbite sume mici, pe programe de maximum doi ani. ”Toate proiectele au fost acordate în mod preferențial și total netransparent. Vreau să schimb acest lucru”, a afirmat Filipescu.

Industria turismului: România trebuie să utilizeze ”cârligul” Dracula pentru a atrage turiști

Vlad Bârleanu

foto deschidere: romania-travel.biz

 

Atac mortal cu mașină, într-o zonă pietonală din Trier/Germania

”Mai multe persoane” au fost ucise , iar alte 15 au fost rănite, marţi, de o maşină, într-o zonă pietonală din oraşul german Trier...

După ce și-a pus în cap credincioșii care au vrut să participe la pelerinaje, Guvernul se ceartă acum cu Federația Română de Fotbal

Guvernul lui Ludovic Orban a fost criticat, în ultimele zile, de credincioșii care au vrut să participe în număr mare la pelerinajul de Sf....

Ceremonie scurtă la Arcul de Triumf, de Ziua națională a României. Președintele Iohannis a avut o singură grijă – votul din 6 decembrie

Sărbătorile publice au fost anulate anul acesta, de Ziua Națională a României. Nu au mai avut loc petreceri, nu s-au mai împărțit sarmale și...

Scandal la Buzău. Candidatul partidului fondat de „Petrov”, acuzat de blaturi și combinații politice

Dezvăluiri de senzație și scandaluri au apărut în aceste zile în viața politică buzoiană, protagoniști fiind politicieni cu state vechi, mai ales cu palmares...

Statistici alarmante în Japonia: mai multe victime cauzate de sinucideri într-o singură lună, decât toate decesele Covid. Femeile și copiii, cele mai expuse

Experții au avertizat că pandemia ar putea duce la o criză de sănătate mintală. Șomajul în masă, izolarea socială și anxietatea îi afectează pe...